Etswerk bundelen

Gestart door MARKLINRIJDER, 08 februari 2012, 18:40:26 PM

loco

#15
citaat:
Geplaatst door Dirky

toch wel wat duur David... net het dubbele van Saemann ?tztechnik. Enkel hun levertermijn is wat langer...

http://saemann-aetztechnik.de/downloads/preislistelohnaetzen92008.pdf




bijkomend op de reactie van David denk ik dat de prijs wel meevalt als je tevens rekening houdt met de extra ondersteuning die je kunt krijgen van David (bvb bij het controleren en inbrengen van de aangeleverde tekening) en het voordeel van de groepsbestelling. Wie een kleine tekening aanlevert kan immers mee als aanvulling op een plaat die niet vol is geraakt.
Mooi initiatief van David bij wie modelbouw op de eerste plaats staat.


argilla

#16
citaat:
Geplaatst door loco

citaat:
Geplaatst door Dirky

toch wel wat duur David... net het dubbele van Saemann ?tztechnik. Enkel hun levertermijn is wat langer...

http://saemann-aetztechnik.de/downloads/preislistelohnaetzen92008.pdf




bijkomend op de reactie van David denk ik dat de prijs wel meevalt als je tevens rekening houdt met de extra ondersteuning die je kunt krijgen van David (bvb bij het controleren en inbrengen van de aangeleverde tekening) en het voordeel van de groepsbestelling. Wie een kleine tekening aanlevert kan immers mee als aanvulling op een plaat die niet vol is geraakt.
Mooi initiatief van David bij wie modelbouw op de eerste plaats staat.








200% met U eens !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

modèlisme

#17
Ik teken in autocad ( full versie 2010 ), want daar heb ik een lincentie voor.

Alvorens men kan etsen heeft men filmen van de tekeningen  ( lay out ) nodig. 2 stuks en die kosten ? 25,00 per film.

Een plaat messing ( 0,4 mm )etsen gebreurt bij mij met afmetingen 530 x 290 mm en kost zonder BTW ? 85,00.
De BTW ( 21 % )daar kan men niet buiten, tenslotte ontvangt vadertje staat ook graag, of we dit nu leuk vinden of niet.
Marklinrijder moet die tenslotte ook betalen, hij is toch ook handelaar ( Goovers ). Modelbouwers kunnen ook handelaren zijn nietwaar David.
Groeten,
Paul.
 

MARKLINRIJDER

#18
Paul,

Dat is nu net wat ik schreef in voorgaande post, ;-)

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Dirky,

Net niet bij deze die je aangeeft betaal je ook nog ontwikkeling van de maskers, 25? het stuk, 2 st. nodig.
10? voor het knippen van de maskers.
en dan pas het materiaal en BTW

Probeer maar heb ik ook gedaan.[:D]

Grtjs,

David



Grtjs,

David

modèlisme

#19
David, ik had gelezen dat je dit bij Saeneman betaalde ( BTW en filmen ) en niet bij jou.[:p] Zo heb ik allesinds je bijdrage gelezen.

" ( Net niet bij deze die je aangeeft betaal je ook nog ontwikkeling van de maskers, 25? het stuk, 2 st. nodig.
10? voor het knippen van de maskers.
en dan pas het materiaal en BTW )"

Weet je david de laatste maal dat ik filmen opstuurde om te etsen, rekende mij nog ?30 aan voor het bij elkaar plakken van de filmen.( monteren noemen ze dat ) en zonder filmen en montage van de filmen  kan je niet etsen.

Handelaars en ook modelbouwers enfin iedereen zijn verplicht BTW te betalen, dat is nu ??nmaal de wet.
Groetjes,
Paul.
 

MARKLINRIJDER

#20
Paul,

En handelaars moeten volgens de wet ook nog winst maken ;-)
Anders kunnen ze niet blijven bestaan en heeft vadertje staat ook minder inkomsten.

Ik ga terug aan het modelbouwen nu.  En dat naar eigen interesse.

Grtjs,

David

modèlisme

#21
succes David