Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Olaerts 29 NMBS in N

Gestart door nohab, 01 februari 2012, 19:19:29 PM

nohab

Grote verrassing in N?rnberg, volledig afgewerkt prototype van de Belgische stomer type 29 NMBS te bezichtigen op de stand van Raf Brauns ?Brelec?.

De laatste realisatie van Guido Olaerts zal alle treinliefhebbers plezieren. Volledig metaal model met messing detaillering.

Foto's te verwachten in de loop van volgende dagen.
Levering zal voorzien zijn september/oktober 2012 ter gelegenheid van 25-jarig jubileum van Treinshop Olaerts.

janjozef

Ik wist dat hij kwam van Ine maar hiervan had ik nog niets gezien bij olaerts zelf,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dgrr57

citaat:
Geplaatst door janjozef

Ik wist dat hij kwam van Ine maar hiervan had ik nog niets gezien bij olaerts zelf,

Elke lezer van MSM wist dat [;)] Het staat op blz 17 van nummer 108 [:D]

dgrr57


PeterVG

De type 29 op de foto is dit een volledig nieuwe ontwikkeling of is het de messing versie van enkele jaren terug?  Ben in ieder geval blij dat er een nieuwe goedkopere versie op komst is.

dirkkerckhofs

Aha, eindelijk! Want daar zoek ik al jaren achter voor mijn baan St-Martens-Bodegem. Daar kwam hij in werkelijkheid langs als cabotagetrein.

En in model heeft hij - als ik goed ingelicht ben - alleen bestaan in zelfbouwpakket bij Jocadis. Al lang uitverkocht natuurlijk en ook in tweedehands niet meer te vinden.

Dirk

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door PeterVG

De type 29 op de foto is dit een volledig nieuwe ontwikkeling of is het de messing versie van enkele jaren terug?  Ben in ieder geval blij dat er een nieuwe goedkopere versie op komst is.



Op de foto zie je het prototype van de metalen versie die dit jaar zal worden uitgebracht. Deze zal wat lichter verteerbaar zijn voor onze toch al in nood verkerende portemonnee dan het messing model.
MC

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Gerolf

citaat:
Geplaatst door SirGresley
Nieuwe ontwikkeling.
en .... [?]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kris

Hallo,
Dit is een van de mooiste Belgische loc's heeft niet enkel bij Jocadis bestaan ook bij Olaerts
Er bestaat ook een goed boek van "Les Consolidation type 29"

janjozef

Boek ook verkrijgbaar in het nederlands [:D]
En over dat van de mooiste belgische locs kunnen we discusieren [;)]

en ook ik ben gelukkig met zijn komst [:)]
Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem