verkleuring en verpakking

Gestart door Huugooke, 20 januari 2012, 10:16:38 AM

Huugooke

Ik vraag me af of het wel aangeraden is om loc's e.d. lang in hun ovp te bewaren. Ik heb al ondervonden dat sommige plastics met elkaar reageren. Leg maar eens een netsnoer in een piepschuim verpakking. Ik heb ook al eens een toestel weggelegd met de draad eromheen gewikkeld: resultaat: de draad leek wel ingesmolten in de verf.
Iemand ervaring of goede raad?

krispy

Ik zou zeggen uitpakken en van genieten !!!!!![:D][:p]

Ikzelf heb niks meer wegsteken [;)], alles op de baan ofwel staat het op een rek zodat ik er ten alle tijde ( als ik op de zolder ben wel te verstaan ) van kan genieten[8D][;)]

Ik zou wel een vitrine in de living willen , maar de echtgenote wil niet mee [xx(][V]

Ge moet er echter wel voor zorgen dat het rechtstreekse zonlicht er niet aan kan want dan kunnen er verkleuringen optreden.
Heb ik opgelost door een folie op het zolderraam te kleven die het UV tegenhoud.

Ik denk echter wel dat de recente verpakkingen die er gebruikt worden wel geen kwaad kunnen , maar dat kan alleen de tijd uitwijzen dus probeer eens en laat het ons ooit eens weten [:o)][:D]
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Huugooke

Ik heb ze allemaal uitgepakt: ik heb w?l een vitrine(tje) mogen opstellen van het vrouwke (het is een schatje!)
Gelukkig, want van mijn baan(tje) zouden ze afvallen, die hangt namelijk aan de muur.
Nee, de gedachte is bij me opgekomen na het lezen over miskopen van verkleurde wagons in de ovp.

swarol

denk dat daarop in veel verpakkingen die zakjes liggen om het vocht weg te trekken...mss als je er hebt terug mee in de verpakking steken
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Michiel

Piepschuim of Isomo verpakking is inderdaad niet al te best om je modellen lang in te laten liggen. Het is gekend dat piepschuim afdrukken in de verf van de modellen nalaat. Je zal merken dat modellen die in piepschuim verpakking worden geleverd, ook in een cellofaan velletje gewikkeld zijn. Gebruik dat cellofaan (of wat het ook is) steeds weer om het model weer terug in de doos te doen. Het is er niet voor niets. [;)]

Ik heb geen weet van andere courante verpakkingsmaterialen met negatieve invloed op het model of verf ervan.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)