Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Duitse mannen en hun treintjes

Gestart door guy holbrecht, 13 januari 2012, 17:33:48 PM

guy holbrecht

In 'De Standaard' van woensdag 11 januari een bijdrage over speelgoed van veertigplusser onder de titel 'Duitse mannen en hun treintjes'. Er worden door de auteur enkele Duitse bekenden belicht die over een miniatuurspoorbaan beschikken, zoals Wendelin Wiedekind (oud directeur Porsche)en Kurt Biedenkopf (voormalig premier Saksen). Volgens de hoofdredacteur van Modell Eisenbahner zit de modelspoorweg bij de jeugd terug in de lift. Of dit ook hier ten lande zo is, dienen we nog af te wachten.

Groeten,
Guy

groebru

Hoi,

zij hebben me vergeten! Ik heb ok en treintje!

Groetjes uit de zuiden van Duitsland

J?rgen

sorry voor de grammar!!!!
Ik werk aan mijn BENELUX HO layout! Roco Multimaus /Zentrale Pro DCC
IMGhttp://i545.photobucket.com/albums/hh382/groebru/SNCB21class.jpg/IMG

Gerolf

[zeur-mode on] ... en zeggen dat die mannen van "De Standaard" ooit hier zijn geweest, fotograaf inclusief [B)]
Het zou een (stuk van) een artikel geworden zijn voor "De Standaard Magazine" over modelbouwers... Niks meer van gehoord, mijn vraag om tenminste een kopietje van de foto's te krijgen bleef onbeantwoord [V] [zeur-mode off] [:I]

Nu ja, onze hobby in de bredere media, dat is altijd goed nieuws [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

Haha Gerolf.

Man bijt hond vroeg me ooit of ze mochten komen filmen bij mij. Ik
Moest met een fluit, spiegelei en pet op met de treintjes spelen.

Kees-Jan

NB wilde het niet omdat ik het belachelijk vond.

eric

Kees Jan,
Dat doet me een beetje denken aan opa Flodder.
Daar zou ik ook voor passen.

Maar met de Gazet van Antwerpen over de tentoonstelling in Heide en BN de Stem met MSV Post B hebben we toch al een paar keer de krant gehaald in de positieve zin en zonder dat de hobby in een kinderlijk of negatief daglicht werd gesteld.

Jean

De modelspoorhobby heeft toch wel enigszins een suf imago...


groeten Jean