Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

SuSke

Citaat van: Martin Welberg op 05 juni 2024, 15:09:30 PM...
Als het mee gaat zitten moet ik alleen eind dit jaar de baan opbouwen op een andere locatie, ben wel blij dat het modules zijn. De vraag is wel hoe het dan daar weer in te passen is. Aan de aanwezige ruimte zal het niet liggen, wel aan de vorm van de ruimtes.

Kan je gelijk starten met een /1 verbouwproject Martin...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Daar houd ik me waarschijnlijk het tweede deel van het jaar mee bezig Frans. Met een gedwongen verhuizing was ik eigenlijk niet echt content maar de nieuwe locatie heeft wel mogelijkheden. Na 25 jaar in deze woning en werkplaats is het best ingrijpend om te verhuizen naar wat anders. Vooral voor mijn 80 jarige moeder die hier al 50 jaar woont. Maar goed, het is niet anders.

DFS

Los van de enige zorgen van een mogelijke verhuis is het toch fijn om hier weer mooie updates te zien

Martin Welberg

Oh, dat zal in de toekomst ook nog wel gaan gebeuren denk ik zo.

Martin Welberg

Zo, effe wat geschilder tussendoor..na de zandkleur een wash met ral 7013 latex.



Drybrush met titanium buff light



Extra wash met zwart/van dycke brown.



Extra kleur met wat oxide rood, oranje en geel.



Extra schaduw zetten met een zwart/burned umber wash. Alleen in de naadjes en verdiepte stukken.



Drybrush kleurtje, Napels geel roodachtig.



Gaat er dan zo uitzien,



Nu verder met wat groen tinten en andere vuile dingen. Of misschien nog een erg lichte drybrush met wat gebroken wit of terug naar de titanium buff light.

Metpetergaathetbeter

Zo te zien matchen alle kleuren van de verschillende lagen.....operatie geslaagd ! ;)

Martin Welberg

Even een voor de tijd,



En een na de tijd,



Ben nog niet compleet klaar met het kleuren maar ben wel blij met hoe het eruit ziet.

Metpetergaathetbeter

maar het ziet er toch al spectaculair niet zo druk uit !  ;)

Martin Welberg

Langzaam maar zeker laag op laag met washes, glazes en drybrushing.



Dun laagje om een wat roze tint te krijgen.





Moet er wat dat betreft wel weer effe inkomen.

Martin Welberg

Best leuk om een topic weer door te lezen om te zien wat je de laatste 12 jaar eigenlijk hebt uitgevoerd.
Das nu in deze setting eigenlijk voorbij. De baan gaat zo langzaamaan gedemonteerd worden en hopelijk past ie in onze nieuwe woning.
Ja, de kogel is door de kerk en na een periode van 4 jaar met veel getouwtrek zin vandaag de overdrachtspapieren getekend bij de notaris en is de gemeente eigenaar geworden van ons ontroerend goed en gaan wij naar een nieuwe locatie in het dorp.
Het zal niet zijn dat we daar ruimte te kort gaan komen. Met een slaapkamer of 8 in het nieuwe pand zal er vast wel plek zijn om Cardigan Bay Coastal Railroad een nieuwe plek te geven. We houden u op de hoogte!

Martin Welberg

Zoals al vermeld moet ik dus verhuizen. De baan gaat zo langzamerhand ingepakt en verkast worden. Die gaat dus van de Hanzestraat naar de Burenweg in dit dorp. Op zich niet zo'n ongelofelijke ingewikkelde operatie aangezien er een kleine 6 maand over gedaan mag worden.
Gaat zijn plek vinden op de bovenste verdieping van dit hutje..



Mocht het tegen de tijd weer rijdend zijn dan kunnen we wee nadenken over eventuele rij sessies.

RobVille

Mooi stulpie, veel inspiratie voor je scenery 8) 

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

doomslu

Martin Welberg Scenery heeft daar al flink zijn best gedaan zou je zeggen!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Martin Welberg

Het ziet er hier nog aardig decent uit, na twee jaar in de verkoop te hebben gestaan ziet het er nog wat meer verwilderd uit, ruige natuur zeg maar  ;D

vyncky

Een mooi stulpje!

Gaat je ganse werkplaats ook naar daar? Of breng je ze elders onder?

Succes met de verhuisoperatie!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)