Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Martin Welberg

Hmm denk da'k teveel discovery kijk, daar hebben ze het in het krabvissers programma altijd over pods [:D]....zijn in dit geval kreeften vallen

Martin Welberg

Vanavond niet veel voor elkaar gekregen, beetje van de vermoeide na een dag werken..6 deze week. Heb wel de twee lobstertraps afgebouwd?



tevens een manier gevonden om er relatief snel een aantal te bouwen, stukkies tule in de vallen gevonden in m'n moeders stoffen collectie..
Gerolf geloof dat de nederlandse naam fuiken is..

Paulogic

Nu nog een klein lobsterken in uw podken en t'is okay !
Knap hoor...heel inspirerende baan !
mvg,
Paul(ogic)

Martin Welberg

Pff de laatste dagen aardig aan de kouwe kant op de boven etage, de haard beneden brand volop en de rest van de hut is steenkoud , ondertussen bezig met klein detail werk en kleine mensen?.



geprobeerd in de details wat kleur aan te brengen om het oog naar toe te leiden, paar boeien en het rode mutsje van de lobstaman?.hij heet trouwens Elliott?





Zo het middelste schuurtje is dus van hem, krijgt denk ik nog wat boeien en vallen meer. Wil het niet te overdreven troeperig maken?

Martin Welberg

Dach ik vanavond een beetje tijd extra te hebben, klaar met m'n spuitwerk vliegt grrrrrrrrrr m'n werkplaats CV in storing..koste me anderhalf uur?.
Kreeg wel een mailtje vanavond over warp / rope coils en een uitleg hoe je ze maakt. Erg tof omdat de man zelf op kreeften vist, onmisbaar in een werf scene met een lobstershack..



voorbeeld foto van hem. Verder wat doorgebouwd aan meer boeien en vallen, nog niet klaar..wel weer wat bezig geweest om te wat nachtopnamen te maken..



een van m'n eerste probeerseltjes van zo'n warp coil onder de boeien, tijd om eens een naald en draad winkel te bezoeken?

Martin Welberg

Ben op dit moment echt bezig met arrangeren en nog een keer van de LP's sorry de kleine man aan de linker kant is nog aardig bij het zwarte grond kleurtje af?




evan

Nog een maand en ik kann het 3 dagen na elkaar bewondern[:p]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door evan

3 dagen



Verheug ik me nu al op [:D][8D]

Martin Welberg

Grmbl?beetje aan het kl*** geweest met de portertjes dit weekend, die blijven maar thuis voor OnTraX?daarna was de zin eraf om verder te werken aan het detail werk..ben maar bezig gegaan met even iets totaal anders. Het maken van plek voor de Hetfield Tannery. Ga daar een klein aanbouwtje voor maken waarop dit relatief grote complex komt te staan?



Zoals ik het in m'n gedachten heb blokkeerd het een stuk van het zicht op het dorpje waardoor je er omheen moet lopen om dat stuk van de baan fatsoenlijk te zien, wisseltje erbij en een extra spoortje voor het laden en lossen van huiden en bast?Op de rest van het stuk tegen de nog groene muur ook de rails eruit gegooid en opnieuw begonnen met opbouwen



probeer wat meer ruimte voor de wye te cre?ren plus wat plek voor scenery. Waar de sporen eindigen komt er een extra los koppelbare module op wielen van plm 170 x 90 cm met een werf van 150cm met daarop een vismarkt en wat andere kleinschalige bedrijfjes?

Paulogic

Dit gaat wel een super baan zijn... Zeker als je er 's nachts aan werkt.[:D]

Ik werk ook veel 's nachts maar dan niet aan een baan maar aan mijn gewoon werk.
Als zelfstandige is dit het enige moment dat men mij gerust laat en ik kan doorwerken.
[xx(]


De schaal is Oe toch he? Ik vind het banenplan echt wel wat hebben en de uitwerking
is heel bijzonder!

Als je op ontraxs staat  kom ik zeker goeiedag zeggen en veeeeeel bewonderen.
mvg,
Paul(ogic)

coalminer

Ik vind de gebouwen en scenery eerste klas .De sporen echter zijn een beetje uit schaal . Er is gewone HO rail gebruikt , handgelegd met bredere en langere dwarsliggers zou nog veel beter zijn , en omdat het eerder een kleine baan is , zou het best te doen zijn .Doet niks af van de kwaliteit hoor , maar het zou er nog beter uit zien .
 

Martin Welberg

@ Paul, ben idd een avond/nachtmens, post vaak laat vlak voor het pitten. Het is zoals je zegt 0e maar dan de amerikaanse variant met een kleine schaal afwijking nl 1:48..

@ Coalminer, je hebt helemaal gelijk over de rails, zou mooier zijn om ze met het handje te leggen. Maar niet totaal in schaal, dat is de rail toch al niet met de Maine 2 footers als voorbeeld, en heb referentiefoto's voldoende gezien om te kiezen voor de standaard H0 ipv de 0n30 variant. Op een groot aantal foto's lagen er kleinere bielzen in die niet extreem uitstaken aan de zijkant, daarnaast verdwijnen de bielzen grotendeels onder zand en andere ballast. Vind het in mijn ogen dan ook wat verspilde moeite om aan het leggen met de hand veel tijd te besteden.
En om nu te zeggen dat het een kleinere baan is, met een ruimte van 4.8 x 3 en nog eens 4.8 x 3.3 denk ik dat menigeen het daar niet mee eens is...

coalminer

Ik wil alleen maar zeggen dat het sporenplan realistisch minimaal is .Niet echt klein natuurlijk .
 

Martin Welberg

Sorry waarschijnlijk niet helemaal goed begrepen...

Durango

Hey Martin,

Elke keer als ik dit zie langskomen loopt het water in de mond hoor. Kan niet wachten tot Ontraxs. Zal waarschijnlijk bij jou en Evan blijven hangen als ik niet oppas.[:D]
Niet moeilijk jullie staan toch naast elkaar.[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )