Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

BeNeLux Trein.

Gestart door ERVIN, 24 december 2011, 15:36:38 PM

ERVIN

Nu mijn BeNeLux-trein hier aan het rijden is , stel ik mij de volgende vraag , waarom noemen ze die eigenlijk de BeNeLux , naar mijn weten is die trein nooit ingezet geweest naar Luxemburg maar enkel tussen Belgi? en Nederland.

Weet hier iemand mss iets meer over??;)

Om deze trein gaat het dus h?.

IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/grootbedrijf/122.jpg/IMG

IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/grootbedrijf/109.jpg/IMG

Gerolf

Ik vermoed dat ??n van zijn voorvaderen w?l Amsterdam-Luxemburg deed.
Het treinnummer en de "interne" benaming is behouden, maar de verbinding is (ooit) ingekort.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rixke rail

Bijna juist, Gerolf. [;)]
Het w?s de bedoeling dat deze verbinding zou doorgetrokken worden naar Luxemburg.
Dat werd  om een aantal redenen niet gerealiseerd, voornamelijk omdat de "Hondekoppen" destijds niet echt geschikt waren voor de hellingrijke lijnen richting Luxemburg.
De benaming is echter vreemd genoeg wel behouden ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Binco

Ik heb me dat een tijdje terug ook afgevraagd,
Misschien gewoon omdat "BeNe" niet klinkte [:D][:D]

PS. Erwin, jij bent wel in volle spanning aan het wachten op het stuurstand zeker?! [:p]

[:)][;)]

ERVIN

Voila , dat weten we dan ook alweer, waarvoor dank Rixke.[;)]

@Binco , jaaaa ik ben zeker vol spanning aan het wachten op de stuurstand , net als de M6en natuurlijk.[;)]

ToThePoint

En ik had graag geweten waar de tweede picture genomen is Erwin.
Kijk eens goed, een seinbrug en het rechtse sein heeft precies het rood op een verkeerde plaats.
Nog een vraagske, is dat de benelux die LS ging uitleveren ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

C.B.

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

En ik had graag geweten waar de tweede picture genomen is Erwin.
Kijk eens goed, een seinbrug en het rechtse sein heeft precies het rood op een verkeerde plaats.
Nog een vraagske, is dat de benelux die LS ging uitleveren ?




Foto is genomen te Antwerpen Berchem.
Een beetje goed kijken [;)], en dan zie je dat het 2e sein op de brug niet op rood staat , maar groen geel verticaal geeft. (aankondiging korte sectie)

Dit is ook typisch in Berchem (op spoor 5 en 4 is dat ook) want;
het lijkt wel de omgekeerde wereld maar door de spoorligging bevindt deze seinbrug zich boven de sporen 9 en 8 , en waarvan het tegenspoorsein zich links bevindt, en het normaalspoorsein net rechts. (doordat spoor 9 bij de L25 hoort en spoor 8 bij L27 en zo klopt de boel weer.)

Over de Benelux , deze gaf vroeger direkt aansluiting naar Luxemburg te Brussel.
Groetjes.
Claudio.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Re460

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

En ik had graag geweten waar de tweede picture genomen is Erwin.
Kijk eens goed, een seinbrug en het rechtse sein heeft precies het rood op een verkeerde plaats.
Nog een vraagske, is dat de benelux die LS ging uitleveren ?




Foto is genomen te Antwerpen Berchem.
Een beetje goed kijken [;)], en dan zie je dat het 2e sein op de brug niet op rood staat , maar groen geel verticaal geeft. (aankondiging korte sectie)

Dit is ook typisch in Berchem (op spoor 5 en 4 is dat ook) want;
het lijkt wel de omgekeerde wereld maar door de spoorligging bevindt deze seinbrug zich boven de sporen 9 en 8 , en waarvan het tegenspoorsein zich links bevindt, en het normaalspoorsein net rechts. (doordat spoor 9 bij de L25 hoort en spoor 8 bij L27 en zo klopt de boel weer.)

Over de Benelux , deze gaf vroeger direkt aansluiting naar Luxemburg te Brussel.



A ja ik zie het, groen geel (amber eigenlijk) alhoewel het geel (amber) voor de camera ook rood is.

Maar euh "aankondiging korte sectie " begrijp ik niet.
Wil dat zeggen "korte trein", loc alleen, of loc en enkele rijtuigen cq wagons ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Binco

Dit heb ik van "B-Signal" gehaald:
   
   Groen-geel verticaal:
Beperkt naderen. Het volgende sein (B) staat op verkorte remwegafstand van het sein daar achter (C). Een zogenaamde "korte sectie". Voorbeeld:

---------sein A------------sein B---sein C--
___________|_____________|_______|_____

Ga er anders eens zelf kijken: LINK

[:)][;)]

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

vanmiegroet

Maar je had wel de ardennenexpres en deze reed wel naar Luxemburg en dit was de echte benelux
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

rixke rail

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Maar je had wel de ardennenexpres en deze reed wel naar Luxemburg en dit was de echte benelux



Blauwe 55'er met blauwe NS IC R-rijtuigen, was het die, welke je bedoelt ? Geweldige samenstelling ... [^]
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN