Intellibox Master Slave

Gestart door loco, 21 december 2011, 23:11:07 PM

loco

Is er een dokter in de zaal?
Wij hebben twee identieke Intelliboxen (650) en zouden graag de ene als master de de tweede als slave gebruiken. Kan dit?
Ik ben al een paar uur aan het zoeken en heb er hoofdpijn van gekregen. Nergens vind ik informatie of dit wel mogelijk is.
Ergens heb ik gelezen dat dit wel mogelijk zou zijn mits een upgrade van de software. Meer niet. Ook niet of dit van toepassing zou zijn op de 650.
Daarom zoek ik naar een dokter in de zaal.
Is het mogelijk om de ene als master en de andere als slave te gebruiken. En hoe moet je dit doen?
Bijkomende info: Wij gebruiken de regelaars om tegelijk Motorola en DCC gestuurde spoor 1 treinen te laten rijden.

ToThePoint

Heb 2 fleischmann twin centers, ongeveer hetzelfde item vermoed ik.
Daar is ook een upgrade voorzien omdat ik ook dat probleem heb.
De upgrade is maar voor slechts 1 station. Men moet online registreren en foefelen kan niet (heb er niet verder mee bezig geweest.
Soit de ene is dus nog de oude software en de andere de upgrade en op slave gezet. Werkt NIET. Heb de zaak da maar aan de kant geschoven en misschien later eens me verder in verdiepen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

INFO

citaat:
Geplaatst door loco


Ik ben al een paar uur aan het zoeken en heb er hoofdpijn van gekregen. Nergens vind ik informatie of dit wel mogelijk is.
Ergens heb ik gelezen dat dit wel mogelijk zou zijn mits een upgrade van de software. Meer niet. Ook niet of dit van toepassing zou zijn op de 650.




Het staat toch echt overduidelijk op de Uhlenbrock site beschreven, ik begrijp niet waarvoor de hoofdpijn nodig is.

De Oude Intellibox kun je upgrade naar versie 2.0
Deze link laat zien voor welke uitvoeringen deze bestemd is en wat het kost
https://www.uhlenbrock.de/INTERN/28/Software/Updates/I994389F-001.htm!ArcEntryInfo=0007.13.I994389F&NewServerName=GAMMA

In de handleiding vind je dan welke Speciale optie je moet aanpassen om hem als slave te gebruiken.

https://www.uhlenbrock.de/INTERN/28/Software/Updates/I994389F-003.apd/README.txt

En dat werkt perfect.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

loco

Eerlijk toegegeven, mijn Duits is het slechtste van alle talen die ik kan lezen  op uitzondering van enkele oosterse talen. 'Software upgrade' en 'download' zijn zowat de enige Duitse woorden die ik versta. Verder zie ik op de site van Uhelenbrock niet veel staan dat op Frans en Engels lijkt naast de prijslijst. Ik moet ook toegeven dat ik alleen op 'intellibox master slave' heb gezocht. En dat levert inderdaad niets op.
Ben ook toevallig op je site 'perrongeluk' terecht gekomen. Maar ja, veel wijzer werd ik daar ook niet van. Ik kreeg er schrik van. Ik ben dan ook geen informaticus en ben al bang als ik op mijn PC een verantwoording moet afleggen.
Maar goed, ik ga een snelcursus Google-Duits volgen en een modelspoor-duits-deskundige onder de arm nemen, en aan de slag gaan.
Mijn hoofdpijn is intussen over, maar nu duikt mijn slaapeloosheidsprobleem weer op. (Neen ik ben  nog niet gaan slapen). Gelukkig heb ik binnenkort een week vrij om mijn probleem inhalen.

Genoeg gezaagd, nu aan de slag. Ik zal wel terug in dit draadje opduiken als ik het niet meer zie zitten.
INFO, nogmaals bedankt voor de wijze tip en de uitleg.

loco

Yes, I heb een 'English' 'upgrade' tekst gevonden:  
"Here is the description for the Intellibox Upgrade 2.0: Description (73 KB, pdf)". Dat maakt het leven voor mij veel simpelder.
Maar ik begrijp verdomd goed dat dit niet voor iedereen even vanzelfsprekend is.
Nu nog de Nederlandstalige handleiding erbij nemen en mijn Intellibox aan de PC koppelen.
En verder, ik moet vooral kalm blijven, want mijn hoofdpijn ... Ik wordt er moe van, en kan nog steeds niet slapen.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door loco
Mijn hoofdpijn is intussen over, maar nu duikt mijn slaapeloosheidsprobleem weer op. (Neen ik ben  nog niet gaan slapen). Gelukkig heb ik binnenkort een week vrij om mijn probleem in te halen.
Oei Peter [:0]
Men zou hier (flauwe) grappen over kunnen maken (niet kunnen slapen = veel modelbouwtijd)
... maar het lijkt me absoluut onprettig om erg moe te zijn en niet te kunnen slapen. Ik hoop voor jou dat er ontspannende dagen op komst zijn [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loco

IK weet het, 't is echt allemaal verloren tijd. Je wilt slapen, want er wacht weer een werkendag. Maar kan er niets aan doen. 't Zit in de familie. Je moet niet vragen hoe ik me soms voel. Ik heb niet veel slaap nodig, maar ik moet wel slapen. Toch nog om zes uur erin, om 9 eruit en op 10 op mijn werk. Ze zijn dat al gewoon. Het wordt weer een lange dag. Op vrijdag werk ik niet meer om te kunnen recupereren. En zeggen dat er voor mij 3 jaar extra bijkomt als de pensioenregeling er door komt. Hoe moet ik dat volhouden? Gelukkig kan ik tussendoor even verpozen en dit forum bezoeken.

loco

Leest hier iemand van de club in Leuven mee? Naar het schijnt werkt men daar ook met Intellibox? Ik vermoed dat die regelaars ook met elkaar verbonden zijn. Als dat zo is, dan moet daar ook een expert zitten die me kan helpen bij de upgrade. Kan iemand mij het hem/haar in verbinding stellen?
Ik heb blijkbaar ook geen kabels meer om een seri?le verbinding te maken, laat staan dat ik nog een seri?le poort heb. Ik zou het niet weten. Voor mij is alles USB en HDMI geworden.