Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

FALLER 120171 overweg

Gestart door littelboy, 17 december 2011, 11:08:18 AM

littelboy

Dat ik pas begonen ben:I met miniatuurspoor ,wil ik vragen of dat ik met de transfo ( marklin 6631) die ik gebruik voor de wissels ,ook kan gebruiken voor de overweg of moet ik de transfo aanschaffen dat ze in het instructiebokjes melden ( faller 180641 ).

BG
Luc

Havoc

Geen idee, maar vraag eens aan een van de moderatoren of ze dit niet op de goeie plaats willen zetten want hier ga je niet veel antwoord krijgen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Havoc
vraag eens aan een van de moderatoren of ze dit niet op de goeie plaats willen zetten want hier ga je niet veel antwoord krijgen.
Is al gebeurd [;)]
Ik heb even wat gegoogled en las dit op de website van Faller:
Deze met een microprocessor gestuurde overweg is uitgerust met 4 knipperende Sint-Andrieskruisen, 2 doorgaande spoorbomen en een baanwachtershuisje. De functie wordt door een sensor in werk gesteld, kan ook digitaal aangestuurd worden. Voor alle railssoorten en voor meervoudige rails te gebruiken. Ook te gebruiken voor het Car Systeem voor links- en rechtsrijdend verkeer, 1- en 2 strooks. Haltes dienen apart gekocht te worden.
12?16 V, gelijk-/wisselspanning.


Ik vermoed dat er een gelijkrichter aan de stroomingang zit, en dan zou je marklintrafo geschikt moeten zijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Normaal gesproken kunnen alle "elektrische" items van Faller gewoon angedreven worden door een wisselstroom transformator van bv. M?rklin, Fleischmann, Viessmann, Roco enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Trafo is trafo zei de boer.
Als zo een ding 16 volt uitgeeft dan is het merk onbelangrijk.
Ik zeg doen.
wim

Kusttrein28

Ik heb persoonlijk geen overweg van faller maar wel enkele andere artikelen van Faller die electrisch aangedreven worden (zaag, motor, rookgenerator,...) en alles is perfect aan te sluiten met de marklin trafo.  Wel opletten dat je de trafo niet te veel belast als je ook seinen, lichten en de sporen aansluit op de trafo.
HO Marklin digitaal met CENTRAL STATION 2
K-rails (en enkele verborgen M-rails)
(DB, SBB en NMBS)
Forummen is geven en nemen!