Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Jocadis ?

Gestart door marc goovaerts, 10 december 2011, 20:37:25 PM

marc goovaerts

Al een tijdje duiken er op e-bay Belgische N-modellen op van Jocadis (?).
Steevast met als bijschrift 'op Fleischmann onderstel'.

Nu had ik daar nog nooit van gehoord.

Weet er iemand het fijne van ?
Welke modellen heeft Jocadis zo uitgebracht ?
Het zou bv interessant zijn om Michiel's onvolprezen N-lijst mee aan te vullen.

JC2180

Deze modellen zitten allen bij ??n aanbieder !
Een opkoper uit Mol biedt deze items al een viertal weken stuk per stuk te koop aan via Marktplaats. Kort daarvoor heb ik het lot van 60 locs en 300 wagons op 2e hands bevraagd maar bleek toen net verkocht.

De locomotieven zijn kasten van resin op een Fleischmann onderstel zoals je die nu nog vindt bij MTE. Oude producties van Jocadis+Verborgh zouden het zijn maar ook ik heb nog nergens lijsten teruggevonden.
Idem wagons : zijn daarentegen meestal van grootfabrikanten maar herschilderd met de hand.

Ik heb er ook een aantal en ik moet zeggen betere kwaliteit dan eerst verwacht...

Wat betreft de N-lijst vond ik vandaag een ongelofelijke collectie met unieke exemplaren, zie hier :   http://jorgenedgar.se/eng/galleri/belgien.html

Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

marc goovaerts

Jorgen Edgar's site had ik vroeger al eens bezocht, om te zien hoe hij zijn modellen maakt.

Nieuw is dat hij dit jaar een firma zou willen oprichten. Ik heb hem een mail gestuurd met de vraag ons op de hoogte te houden.

JC2180

Ik zou al zeer tevreden zijn met mooie standmodellen [:)]

Indien er een aantal stuks in ??n keer dienen besteld vooraleer productie dan kunnen we de interesse best hier eerst via het forum peilen denk ik. Er zullen wel meer gegadigden zijn voor eenzelfde item.
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Michiel

Ik heb deze "Jocadis" modellen ook aangeboden gezien. Ik weet helemaal niet of deze omschrijving kan of mag kloppen. Zelf heb ik er geen informatie over. Zou MTE deze kappen van Jocadis (of Verborgh) overgenomen hebben? Wie weet er meer over?

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)