Nieuws:

Nu in MSM 253 DIVERSE: Recensies * Beurstip * Verkiezing van model van het jaar * Inhoudsopgave 2024

Hoofdmenu

Einde HLE 26,12 en 23

Gestart door the_gold, 30 november 2011, 20:02:08 PM

the_gold

Net vernomen op een ander forum dat op 11 december de reeks 26 uit dienst gaat, in Januari de reeks 12 en vanaf volgende week tot juni de reeks 23...


Binco

Daar gaan onze geliefde lok's ...
En wat krijgen we in de plaats?

De reeks 18/19 van Siemens ...(zelf oordelen [^]/[V])
Ik vind ze allebei de generaties van locomotieven wel iets hebben, maar de ??n vervangen door de ander gaat niet, daar is iedere reeks te uniek voor.

Ach ja, het spoorweglandschap gaat nog heel wat veranderen denk ik,
de HLE 20 bv. heeft ook niet zo heel lang meer.

* Vandaag nog de 2627 gezien met een P-trein naar Aarschot in Antwerpen Centraal, ??n van de laatste dus.

[:)][;)]

TimT

Denk dat 13 hun rol zullen overnemen.
vond het wel mooie locs blij dat ik ze nog zien rijden heb :D

B-Cargo

Van mijn collega's tractieco?rdinator heb ik gehoord dat de 26 geen inzetreeks meer heeft vanaf 11/12 maar wel nog zal moeten inspringen. Zelfde verhaal voor de 12'en die wegens hun onbetrouwbaarheid ook worden afgevoerd uit het goederenverkeer van B-Logistics.  
Groetjes,

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

Van mijn collega's tractieco?rdinator heb ik gehoord dat de 26 geen inzetreeks meer heeft vanaf 11/12 maar wel nog zal moeten inspringen. Zelfde verhaal voor de 12'en die wegens hun onbetrouwbaarheid ook worden afgevoerd uit het goederenverkeer van B-Logistics.  
Groetjes,



worden ze eventueel verbouwd ?

OMC

De HLE 12 zou in januari buiten dienst gaan, daarna zijn er 2 opties:

-tweede leven in Tsjechi? (verkoop)
-naar het Franse filiaal van de NMBS in Frankrijk, OSR

DE HLE 23 zou tussen december en juni buiten dienst gaan, behalve de opdruklocs in Luik.

De HLE 26 gaat er ook versneld uit, misschien dat ze op de P-diensten Aarschot-Antwerpen-Aarschot nog even blijven rijden.

de HLE 20 zou stelselmatig uitvallen naargelang de kosten van herstelling aan defecten. Dus: grote kosten = afvoeren. De 2010 staat trouwens al op de lijst voor verschroting. Nadelen van een zesasser zeg maar.

Dat is wat ik er de voorbije dagen over te weten ben gekomen.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Metpetergaathetbeter

waarvoor dank !
Groeten Peter[;)]

C.B.

HLE 2010 zou de laatste week ingaan en dan richting Atelier (onderdelen) en vervolgens gedaan ermee.
Groetjes.
Claudio.

B-Cargo

Verkeerd draadje misschien maar de 11'en hebben ook geen inzetreeks meer..
Wat die overheveling van de 12'en naar OSR betreft, daar heb ik nog niets vernomen. Maar hoe dichter bij een nieuwe beurtregeling, hoe sterker de geruchten en uiteenlopende verhalen er circuleren. Afwachten zou ik zeggen!
Hoorde wel van ??n van de verantwoordelijken van TW Antwerpen dat met de nieuwe software, de 28'ers in TS kunnen rijden met de 29'ers en dat deze laatste dan ook op DB net worden toegelaten! kan leuke plaatjes opleveren!!  van een bestickering van de 28'ers is sprake .....

Groetjes,

OMC

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

Verkeerd draadje misschien maar de 11'en hebben ook geen inzetreeks meer..
Wat die overheveling van de 12'en naar OSR betreft, daar heb ik nog niets vernomen. Maar hoe dichter bij een nieuwe beurtregeling, hoe sterker de geruchten en uiteenlopende verhalen er circuleren. Afwachten zou ik zeggen!
Hoorde wel van ??n van de verantwoordelijken van TW Antwerpen dat met de nieuwe software, de 28'ers in TS kunnen rijden met de 29'ers en dat deze laatste dan ook op DB net worden toegelaten! kan leuke plaatjes opleveren!!  van een bestickering van de 28'ers is sprake .....

Groetjes,



Ik heb die info gekregen van iemand die in de TW van FNND werkt, die mannen horen daar inderdaad vanalles waaien ... Afwachten is zeker de boodschap. Die bestickering lijkt me wel interessant, zou dan een definitieve overname ook in dat plan zitten?? Trouwens doet TW FNND ook het onderhoud van de E-locs van Captrain sinds kort [;)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

B-Cargo

De 28'ers worden nog steeds gehuurd en daar zal niet onmiddellijk verandering in komen denk ik.. Vanaf 11/12 moet we het bij Cobra zelfs met 2 locs minder stellen..
Ja, er worden nu ook 186'ers van Captrain onderhouden! de vrije markt h?! [;)]

OMC

Nog 2 locs minder? Straks gaan ze nog herkeuring voor de 55 aanvragen bij DB Netz ... [:I][:I] Die 2 traxxen zullen de Benelux gaan versterken zeker?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

B-Cargo

Die zouden naar B-Logistics gaan!

OMC

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

Die zouden naar B-Logistics gaan!



Ochot, nu komen ze daar tot de conclusie dat ze na 11/12 v??l machines te kort gaan hebben [:D]
Vanmiddag gelezen dat er een interne nota (die blijkbaar niet meer zo intern is!) dat alle depots de opdracht hebben gekregen om na 11/12 geen locs van de reeks 26 te gebruiken. Enkel 9 stuks van de HLE 23 zouden op P-treinen gaan rijden om er in maart ook uit te stappen. Jij zal dit misschien al wel langer weten [;)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

B-Cargo

Dat klopt John.
De dagen van de 26'ers zijn geteld!