Nieuws:

Nu in MSM 257 REPORTAGE: On traXS 2025 * Op bezoek bij Z-spoor fan August Windels

Hoofdmenu

MSM 50

Gestart door Peter, 05 november 2005, 11:23:32 AM

doomslu

Dank je wel, Tony.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Tom

Ik vind het wel een mooi baanplan, het is volgens mij perfect inzetbaar met Belgisch materiaal of zelfs een Belgisch thema.
Van mij mogen er meer Luxemburgse artikeltjes verscijnen. [^]
Tom

Jurgen

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Vandaag ontvangen,
Jammer genoeg niet in een prima staat? de eerste drie bladzijdes zijn beschadigt door water [V]

Heb ik ook eens voorgehad; lasnaad van de plastic beschadigd.[:(!]
Een mailtje aan Nico kan daarvoor wonderen doen ! [:)]Eventueel klacht indien bij de post ![:0]
Modelspoorse groeten,
Eric.

Ik heb de mijne vandaag ook ontvangen. (Eindelijk [:D])
Bij mij was de plastic omslag zelfs volledig open aan de bovenkant. Gelukkig was het vandaag toch droog. Maar dit is nog al gebeurd dat de plastic open was. Volgens mij is er bij de Post echt iemand die mijn magazine leest. [}:)]

Die plastic verpakking vind ik een goede oplossing tegen het vocht. Maar voor die open verpakking zal toch een oplossing gezocht moeten worden hoor, anders heeft zo'n plastic verpakking ook niet veel nut h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Inderdaad knappe artikels, Luc. Dat belooft ... Er komen er toch nog, mag ik hopen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Ik heb ook al meegemaakt dat de bovenzijde helemaal open was.
Maar ik weet dat er in de post in Torhout (waar ik woon) iemand is die ook met modelspoor bezig is, maar ik weet wel niet of hij mijn geliefde MSM open doet.
Tom

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

... Er komen er toch nog, mag ik hopen?

Dank je, Gerolf. Ik zal nu wel moeten voortdoen zeker ?[:o)]

Jammer genoeg heb ik de andere artikels nog niet kunnen lezen.[V] Ik hoop dat hij maandag in de bus ligt.

janjozef

ja het is een goed artikel, maar ik vind dat het ook moet om in MSM te mogen verschijnen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

D_Loc

Vandaag ontvangen. Ook bij mij was het plastic aan de bovenzijde open en stak MSM 10 cm uit. Het plastic is een goed idee maar misschien is het beter om plastic te gebruiken met een flap en plakstrip(zoals bij een envelop), dit zal niet (zo snel) scheuren.
Nu even over het nummer: Als eerste heb ik het het artikel over Mertert gelezen, goed stuk en heel leuk baan ontwerp (welldone Luc!). Ik heb zelf ook regelmatig foto's gemaakt en gefilmd bij Mertert en Wasserbillig (ben echter nooit bij de haven zelf geweest). Het is een genot voor het oor om de 1800'en de helling op horen kruipen in de beruchte bocht.
Voor de rest heb ik hem alleen nog even snel doorgebladerd waarbij een hoop interessante artikelen de revue passeerden (verweren erts- en kalkwagens,wagonladingen, van erts tot staal). Het artikel over de supering van de Lima torpedo bracht me eigenlijk op het idee om zelf een complete torpedo wagen te maken met behulp van bijv. trechters voor de conische uiteinden.
Mijn algemene indruk: SUPERNUMMER!![;)]
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

Joepie [:D] ik heb hem toch nog ontvangen.
Ik heb hem natuurlijk eens helemaal aandachtig doorgebladerd, maar ik ga doen zoals Jan gezegd heeft : h???l langzaam lezen. [;)]

Mijn eerste indruk ? Amaai. Het ?ne artikel al interessanter dan het andere. Een h??l sterk nummer. [:p]

55erke

Hoy
Ijzersterk nummer!  De reportages over het staal en verweren van wagons enz.... Bangelijk!
Groeten
Johan

ysbeer

gerolf

ik zo toch graag even reageren op het artikel van gerolf over weerstanden t.b.v stroomdetectie.
In principe is wat er staat correct,ik hik alleen wat aan tegen het van de as halen van de wielen.
piko en ook roco wielen zitten met isolatie bussen op as geklemd en in principe is dat een eenmalige bewerking.
Ik heb persoonlijk slechte ervaring met het los maken van roco wielen,in het ongunstige geval komt niet kern maar de wielband los.
Eigenlijk is dat ook wat je wilt want daar moet de draad tussen.

Het oordeel over geleidende lak vind ik wat kort door de bocht,inderdaad verf met grafiet houdt niet.
Maar met speciaal voor dit doel gemaakte lak die uit lijm bestaat die enigzins soepel blijft heb ik uitstekende resultaten gezien.
dat brokkeld absoluut niet af.
Erg nauwkeurig is zo een weerstand niet 15 a 20% er boven of er onder komt voor.
Maar met de meest envoudige aldi meter is dit te controleren.
Te hoog dun laagje er bij.
Al te laag beetje schrappen.
Maar geloof me ik heb mensen gezien die 40 a 50 weerstanden verfde die vrijwel allemaal gelijk waren (ervaring heet dat)
Dit wilde ik toch even kwijt,overigens een fraai artikel met al die fotos,dat zegt meer dan 3 bladzijde tekst.

ERVIN

En ook ik heb MSM nr.50 gaan halen in de krantenwinkel en heb hem zo eens in de vlugte bekeken,amaai,ze hebben er deze keer echt heel veel werk van gemaakt.
Matti heeft ons nog maar eens verwent met een pracht reportage van goederenwagons en hun beladingen,sorry Doomslu,jou artikel heb ik nog niet gelezen,komt wel hoor.
En het moet lukken,ik ben vandaag weer serieuse inkopen gaan doen,deze keer geen locs of wagons maar een hele hoop verf gekocht,ik denk zo'n potje of 20 en natuurlijk met een hele hoop penselen erbij,ik wil namelijk mijn wagons van Os.Kar,die met die slabs gaan verweren,en wat staat er in MSM nr.50,juist,hoe verweer je deze wagons,het is precies of ze wisten dat ik daar mee ging beginnen?[:o)]
En het is zoals 55erke het zegt,er staan weer een hele hoop goederenwagons in die "bangelijk" verweerd zijn!![:p]
Redactie van MSM,doe zo verder zou ik zeggen,een grote pluim!!![;)]

doomslu

@D_Loc : Dirk, van jou had ik wel verwacht dat je het artikel over Mertert snel ging lezen, jouw voorliefde voor Luxemburg en de 1800-reeks kennende. [;)]

Gerolf

Ik verwachtte wel wat reactie hier op het artikeltje over de weerstandjes, zeker als je voorgaande discussies hierrond terugleest.

Dat weerstandslak niet volledig duurzaam is, heb ik van horen zeggen van verschillende mensen. De houdbaarheid is volgens die bronnen vari?rend van 1/2 jaar tot 10 jaar. 10 jaar valt natuurlijk erg mee, zeker als je er rekening mee houdt dat het sneller gebeurd is dan SMD'tjes plaatsen. En inderdaad hoeft de weerstandswaarde niet supernauwkeurig te zijn.

Ik heb intussen ook ervaren dat sommige wielen niet zo makkelijk van de as geraken. Een poelietrekkertje is dan echt geen luxe. Anderzijds heb ik geen enkel wiel beschadigd, en er intussen toch al zo'n 150 onder handen gehad [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

@ Tom:
Best wel hoor! Ik wacht er zelf met veel spanning op (minstens 15V~ [:D])
Na de positieve ervaringen met de lokmaus 2 verwacht je natuurlijk h??l wat van z'n opvolger. Alleen weten we nog niet wat de toekomst ons zal brengen: Roco werd immers recent door de Raiffeisenbank verkocht aan een Amerikaans-Chinese firma die zelf al zo'n spullen in haar gamma heeft...[:(]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)