Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Een paar uit de oude doos

Gestart door Peter, 15 november 2011, 14:55:02 PM

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

i11

citaat:
Geplaatst door Peter

EEn paar foto's van wagens die al heel wat jaartjes in mijn bezit zijn, en al lange tijd ergens in een doos gelegen hebben.
Allen Roco modellen.

Tof, dat was de tijd dat de post nog bezorgd werd de dag nadat die gepost was. Ook de tijd dat je niet iedere week de foute bezorgde brieven met je buren hoefde uit te wisselen. [8D]

Ik heb deze wagens begin jaren '90 vaak in Sittard langs het perron van het Expeditie Knoop Punt (EKP) zien staan met een motorpost ervoor en dan werden ze volgeladen met rolcontainers.

Er was destijds zelfs een modelbaan met posttreinen in het Postmuseum in Den Haag. Weet alleen niet meer of dat in H0 of N schaal was.

Arbeco

Er waren toen twee verschillende versie's uitgebracht door Roco; eentje met een rode kopwand en eentje met een grijze kop. Heb ze ook allebei achter de motorpost gehangen toen ik nog een NL baan had. Nu liggen ze bij mij ook veilig opgeborgen op de zolder. Enkel af en toe mag het span in de vitrine staan.[;)]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Peter

Hallo Len ik heb vroeger nog lang getwijfelt om zo'n motorpost te kopen (geel/rode) van M?/Tr of was het toen nog Hamo? Maar het is er nooit van gekomen omdat er zo negatief over geschreven werd (veel te kort?) Spijtig. Het enige NS lokje dat ik nog heb is mijn oude Roco Sikje (helaas niet te digitaliseren en dus niet (af en toe) inzetbaar op mijn baan.
Met vriendelijke groeten
Peter

Arbeco

Hee Peter,

Mijn motorpost is inderdaad nog een M?rklin Hamo, en dat hij wat korter zou zijn kan wel kloppen, maar storend is het niet hoor. Wel leuk (?!) is dat de frontseinen en sluitseinen een beetje door elkaar heen kinipperen als hij rijdt, ik noemde hem toen ook altijd de disco-trein....[:D] Nu we het er zo over hebben; ik zal hem weer eens uit zijn doosje bevrijden!

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...