Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

oudste werktrein met pensioen

Gestart door factageklerk, 29 oktober 2011, 23:10:20 PM

factageklerk

Gezien op vtm

http://vtm.be/nieuws/binnenland/76509-oudste-trein-met-pensioen

Ik hoop dat men dan ook deze mag bewaren voor het nageslacht zodat we in de toekomst kunnen zien hoe spoorwegarbeiders leven en werken op verplaatsing;)
 

Jurgen

Ik heb het ook gezien.

Hij staat hier gewoon in het station van Aarschot en is dus nog steeds te fotograferen.
Place to be is de parking achteraan het station maar hou er rekening mee dat op werkdagen die parking vol auto's staat en de wagens dus altijd verstopt staan achter de geparkeerde auto's.

Verder staat de trein ideaal voor opmetingen allerhande!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

trainfreak

Weet iemand uit welk jaar de wagons zijn?
Spoorse groeten
Dimitri

Michiel

Die site blijkt niet helemaal in orde. Ik krijg geen beeld met Firefox/XP. [:(]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vanmiegroet

nu is het zeker gedaan met de I1 en I2's.
Misschien dat het TSP hier intresse in heeft?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door Michiel

Die site blijkt niet helemaal in orde. Ik krijg geen beeld met Firefox/XP. [:(]


Bij mij lukt het wel via Firefox (en OSX/Mac). Probeer nog eens. Trouwens, eerst pesten ze je met trinet 'La Lati?re'. Gewoon klikken in het beeld om dat de stoppen en direct naar het onderwerp te gaan.

factageklerk

citaat:
Geplaatst door trainfreak

Weet iemand uit welk jaar de wagons zijn?



Wel van 1935 als het tsp gisteren wat langer gewacht had in Aarschot had je hem misschien kunnen spotten. Hij staat aan de andere kant van het station op een zijspoor. Wie er nog foto's van wil nemen kan dat nog tot de helft van November, dan vertrekt hij weer.
 

rixke rail

citaat:
Geplaatst door factageklerk

citaat:
Geplaatst door trainfreak

Weet iemand uit welk jaar de wagons zijn?



Wel van 1935



Het zijn meer bepaald tussenrijtuigen van de eerste elektrische treinstellen uit 1935 ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

Ik ben vandaag eens foto's gaan nemen. De kant van de parking is makkelijk te fotograferen, die van het seinhuis is soms moeilijk door de struiken en het hoge onkruid.

Zo kan je geen propere foto nemen van de Vlaamse kant van de "Spoorvernieuwingstrein P93".

Zijn de juiste rijtuigen hiervan eigenlijk al in model verschenen?

Ik dacht altijd dat het K1-rijtuigen waren, maar ik lees in de reacties hierboven dat het tussenrijtuigen zijn uit de eerste electrische stellen. Weeral iets bijgeleerd dus. [:)]


En hoe zit het eigenlijk met die grijze werktrein? Zo bestaat er ook 1, of is dit dezelfde?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

Ik denk dat er I1 en I3 rijtuigen zijn. En de MS35 tussenrijtuigen.
Die grijze, is dat niet een nieuwe met containers op platte wagens ?

vanmiegroet

in mechelen stond jarenlang het Medisch treinstel.
Dat waren verbouwde tussen rijtuigen uit een MS35.
De werktreinene bestaan dan uit I1 I2 en I3 rijtuigen.
Met werkwaardige hieraan is dat de rijtuigen al eind jaren tachtig en begin jaren negentig buiten dienst werden gezet en zover ik weet dat ze een renovatie kregen midden en eind jaren negentig.

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

factageklerk

Woensdag 9/11/11 vertrekt hij terug vanuit Aarschot naar Brugge rond 10 uur. Afgelopen zaterdag heb ik zelfs in de trein geweest heb er een rondleiding gekregen en uitleg over de werking van de trein.
 

OMC

citaat:
Geplaatst door factageklerk

Woensdag 9/11/11 vertrekt hij terug vanuit Aarschot naar Brugge rond 10 uur. Afgelopen zaterdag heb ik zelfs in de trein geweest heb er een rondleiding gekregen en uitleg over de werking van de trein.



En in Aalter een tussenstop?? (gelezen op HGBTF [:D]) Ik ga althans proberen om in Aalter of ergens op L50A te gaan staan.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

factageklerk