Schwarzwaldhof

Gestart door Peter, 21 oktober 2011, 13:49:29 PM

Peter

Een eerste poging die (min of meer) fatsoenlijk is, om de koperen sierbescherming van de schouwen na te beelden.
De volgende moet breder zijn 14 x 10 mm en de golven breder. Maar...we geraken er wel.

DSCN1339-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

De schouwen beginnen vorm te krijgen.
Nu nog wat kleine frulwerkjes, (bloemen aan de terrasleuningen, nog wat dakgoten en aflopen, gras en planten, wat verf retouches en de buitenkant is klaar.
En dan...nog wat interieur  ::) ::) ::)

DSCN1407 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

Plaats dit echt knap gebouw "centraal" op een even fraai aangekleed mini-baantje, en dan inschrijven voor 2016.

Peter

Verbeterde versie van de schouwversiering.
Moesten 2 verschillende modellen zijn

DSCN1410-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

En gemaakt uit 0,2 mm messingfolie (dank u Hugo) en geplooid met behulp van satee-stokjes

DSCN1411-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Kautenbach

blijft indrukwekkend Peter ;) ziet er zo groot uit dat dr bijna en model modelbaan inkan ;D

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

Er is inmiddels wat kleur bijgekomen

DSCN1882 by Peter Verlooy, auf Flickr

De reling (Weinert) staat ook al klaar om eerst geschildert, en daarna definitief geplaatst te worden

DSCN1880 by Peter Verlooy, auf Flickr

En ook de keuken is geleverd. Enkel nog in een ander kleurtje te zetten en daarna kan ze geplaatst worden  ;D

DSCN1883 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

wilgo

dat ziet er prachtig uit Peter

groeten Peter

Gerolf

Heel mooi gebouw(d)  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

B_Modelbouw

Ik ben benieuwd naar de inkijk in het gebouw ... Zeker wanneer de keuken geplaatst is en moeder de vrouw haar tong verbrand aan de te hete soep.

Wie doet de onderhoud van de Geraniums ... De bloemen op 't balkon geven echt die typische sfeer van daar weer ... PRACHTIG (dit mag nu eens in vet)
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC

Huugooke

Voor alle Schwarzwalders: in de modelbouwwinkel in Antwerpen, die je allemaal kent van de bijdragen in MSM  ;D zag ik verschillende Zwartwald-gebouwen in reclame liggen!

ERVIN

Prachtig Peter , je ziet dat dat met veel liefde is gebouwd. ;)

Peter

CiteerWie doet de onderhoud van de Geraniums

Als we daar in verlof zijn doen we dat dagelijks verzorgen zelf.
Als er geen gasten zijn, of mensen die het niet willen doen (ja, ja die zijn er ook) doen Klaudia of Josef (de eigenaars) het zelf.
Wat bouwdozen van Schwarzwald gebouwen betreft: de meeste zijn op schaal 1/100 of iets groter.
De enige gebouwen op schaal zijn van MBZ in lasercut.
Prachtige bouwsets, nog zelf te schilderen en niet echt goedkoop.
De meeste wel verkrijgbaar in H0 - TT  en N
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Citaat van: Huugooke op 24 juli 2015, 10:45:47 AM
Voor alle Schwarzwalders: in de modelbouwwinkel in Antwerpen, die je allemaal kent van de bijdragen in MSM  ;D zag ik verschillende Zwartwald-gebouwen in reclame liggen!
Zijn van Kibri