Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Goederenverkeer over lijn 26?

Gestart door Michiel, 16 oktober 2011, 11:20:27 AM

Michiel

Hallo iedereen,

Sinds het afbranden van het seinhuis van Etterbeek in maart van dit jaar, komen er geen goederentreinen meer over lijn 26.

Nu, een half jaar later, blijkt de reizigersdienst terug hersteld, maar hoe zit het met het goederenverkeer? Rijden er terug goederentreinen over lijn 26? Is er een vast uurschema, of moet een "spotter" gewoonweg geluk hebben? Waar kan me hierover informatie vinden?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

O ja, lijn 24 26 is de oostelijke ringlijn rond Brussel, van Schaarbeek tot Halle. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

C.B.

citaat:
Geplaatst door Michiel

O ja, lijn 24 is de oostelijke ringlijn rond Brussel, van Schaarbeek tot Halle. [;)]


Bedoel je niet L28 ipv L24?[;)]
Ik heb de indruk dat de meeste of alle goederentreinen via de L28 gaan.
Voor mij is het jaren geleden dat ik er nog over ben gereden op de L26 met een goederentrein.
Groetjes.
Claudio.

Michiel

Tot een maand of 6 geleden reden er wel degelijk goederentreinen over lijn 26 [;)], dikwijls met bestemming, of afkomstig van Frankrijk, via Bergen of Charleroi. De laatste 6 maanden tot op heden heb ik geen enkele goederentrein meer gezien. Wel Jammer.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

knibbelknabbel

Af en toe rij ik er over met een trein voor Monceau aan de haak... En die staat vast in de beurtregeling. Het is echter wel zo dat, ook al ben je voorzien voor de lijn 26 te rijden, je langs de 28 omgeleid wordt...