Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nucleair transport door Belgi

Gestart door B-Modelbouw, 11 oktober 2011, 19:46:01 PM

B-Modelbouw

Weet er toevallig iemand wanneer deze trein door Belgi? trekt ???
Dit tweede van tien transporten zou vanavond plaatsvinden, maar
gezien de aard van het transport niet te achterhalen ...

Graag zou ik deze dan ook wel eens willen spotten op lijn 12 ...
En dit met niets dan goede bedoelingen, er heeft al eens een
tankwagen in onze achtertuin gelegen.


PeterC

Bert,
Veel geduld... en veel geluk... moet je hebben om ze te spotten...
Slechts 'een beperkt' publiek is op de hoogte van die transporten.  Ze komen ons land binnen 'in het donker' en zijn er op die manier ook weer uit (voor de 'al-dan-niet' veiligheid).
'Spotters' worden op de lijn 'verwijderd' [;)]
Groetjes, Peter


OMC

Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

vyncky

Een beetje later dan je bericht te posten is hij voorbij gekomen. heb foto's gemaakt maar zijn veel te donker voor publicatie !

Door gewoon wat googlen op internet(vertrok in NL normaal om 15.30), en een routeplanner van de spoorwegen kan al genoeg zijn, en dan is het geduld hebben tot je helikopters over ziet vliegen ;-). zwaai dan eens, anders blijven ze rond je kop vliegen :-D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Gerolf

11/10/2011 :  20:42:22 ... Bert, PM ;)
... een uurtje eerder was die trein in Essen langsgekomen ....
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eric

Aha, dat was die heli boven Roosendaal dus aan het doen.
Treinspotters aan het spotten[;)]
En het was nog niet donker

OMC

citaat:
Geplaatst door Gerolf

11/10/2011 :  20:42:22 ... Bert, PM ;)
... een uurtje eerder was die trein in Essen langsgekomen ....



En je bedoelt?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Gerolf

citaat:
Geplaatst door OMC

citaat:
Geplaatst door Gerolf

11/10/2011 :  20:42:22 ... Bert, PM ;)
... een uurtje eerder was die trein in Essen langsgekomen ....

En je bedoelt?
Euh ... dat die trein een uur voor je PM al in Essen gepassseerd was, h? [;)] niets meer, niets minder [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

B-Modelbouw

Voila, dat verklaarde waarom die politie helicopter boven mij bleef hangen een klein uurtje voor ik dit poste ...

Net als OMC dacht ik dat deze ritten 's nachts plaats vonden om bij eventueel oponthoud door protesten, etc. het reguliere vervoer niet te storen.

Bijgevolg heb ik hem dus net misgelopen (of afgeleid door die Heli), daar ik dacht dat de heli het traject gewoon overvloog ter controle. Gisteren vonden gelijkaardige vluchten plaats.

Bij deze weten we dat voor de volgende keer ... Niet midden in de nacht, maar gewoon tijdens een gaatje tussendoor.  


Nu blijf ik nog wel met een ander vraagje zitten ... Deze wagons zijn zo uniek, maar waar blijven ze als ze niet gebruikt worden ... Blijven deze bij de kerncentrale of worden ze voor meerdere nucleaire transporten waar dan ook gebruikt.
Nu in Borssele komende maand bv. voor Doel ...