Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Vraagje over bezetmelding

Gestart door Cozzy, 06 oktober 2011, 20:04:40 PM

Cozzy

Hallo allemaal,

Ik ben me momenteel aan het verdiepen in detectie op de modelspoorbaan en loop tegen een praktisch vraagje aan:

Stel:
Je hebt een spoor dat onderverdeeld is in verschillende blokken.
In ??n zo'n blok heb je drie sectie's (binnenkomen, ongedetecteerd en remsectie)

Wat doe je als een zo ??n sectie (bv. de remsectie) net op een module-overgang ligt?
Mag/kan je de draad van de stroomdetectie (2rail) in dit geval ontdubbelen en aansluiten op de beide modulehelften die tot dezelfde sectie horen?

imghttp://users.telenet.be/tcosemans/Diversen/bezetmelding.jpg/img

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

conducteur

#1
Ik denk het wel. Ik zou niet inzien waarom niet.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ToThePoint

#2
Uiteraard mag dat. De detectie ziet niet dat er 2 bakken in het spel zijn. Dit verhaal gaat enkel op als de beide sectie's gevoed worden door eenzelfde spanningbron.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Cozzy

#3
Conducteur & ToThePoint bedankt voor de feedback!

Rest er mij nog een vraag:
Ik lees overal dat je de detectie consequent op 1 zijde van de rails dient te houden. Is er dan een bepaalde manier van werken om dit aan te pakken in een keerlus? Want je gaat toch op een of andere plek moeten wisselen van kant waar je de detectie doet?

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

INFO

#4
Tom,

Als je de juiste keerlus schakeling gebruikt dan lost deze dat voor je op.

Een voorbeeld van een goede keerlus schakeling vind je o.a. hier
http://www.rosoft.info/xTreme-Keerlus.html

Alleen de waarheid ligt in het midden.

conducteur

#5
citaat:
Geplaatst door INFO

Tom,

Als je de juiste keerlus schakeling gebruikt dan lost deze dat voor je op.

Een voorbeeld van een goede keerlus schakeling vind je o.a. hier
http://www.rosoft.info/xTreme-Keerlus.html




Dit ruikt er naar reclame vind ik. Ik mag het zelf ook niet doen. Dit vind ik niet gepast.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

AtMoPo

#6
En wat jij in die andere draadjes neerpent niet zeker
AtMoPo

INFO

#7
Och Conducteur maakt je niet zo dik ik kan natuurlijk ook verwijzen naar 2 sticky draadjes hier net boven deze vraag.

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3805
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3533

Verder verkoop ik niet en bied ik ook niets te koop aan, verwijs alleen naar de handleiding, mag dat ook al niet meer?

Have a nice day
Alleen de waarheid ligt in het midden.

bellejt

#8
simpel antwoord op deze : mij werd de opmerking gemaakt dat ik Ebay schreef als E*ay en het ging erom dat men "quote" zij : zo gaan we hier op het forum toch niet beginnen.Als het geen reklame is naar winkels vind ik dat het moet kunnen.Tenslotte gaat het hier om de hulp aan iemand die dat vraagt en niet om commerciele belangen.Of moeten we dan zoals op de VRT verwijzen naar alle mogelijke commerciele oplossingen.Hier wordt met het voorgaand commentaar volledig de bal misgeslagen.

conducteur

#9
citaat:
Geplaatst door INFO


Verder verkoop ik niet en bied ik ook niets te koop aan, verwijs alleen naar de handleiding, mag dat ook al niet meer?

Have a nice day



Als dat zo is, dan bied ik mijn excuses aan. Ik heb altijd gedacht dat jij de persoon bent achter rosoft. Vergeet ook niet dat er nog andere modules en/of oplossingen zijn voor een keerlus.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

INFO

#10
Conducteur,
citaat:
Rian* 2-rail, DCC Roco multimaus* TPIII 1950-1967. * website* Met een minibaantje naar Mechelen? Als dat geen mooie reis was?
***I'm God when I play with my trains***




Maar ik zie dat je GOD bent als je met je treintjes speelt, dus ja wie zijn wij dan nog om je tegen te spreken.

Ik ben in ieder geval op deze wereld om mijn medemens te helpen, niet om hem het leven zuur te maken.
Ik gun iedereen het licht in zijn ogen en wat brood op zijn plank, en bovenal plezier in zijn hobby, en een normaal antwoord op zijn vraag of vragen. Bye Bye
Alleen de waarheid ligt in het midden.

conducteur

#11
Dan staat daar nu nog iets extra bij. IK was mis, ik had mij vergist. Missen is toch menselijk?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Treinliefhebber

#12
Conductuer,

citaat:
Geplaatst door conducteur
Ik heb altijd gedacht dat jij de persoon bent achter rosoft.
Heb je al die tijd toch goed gedacht. Rosoft is Wim Ros.

Groetjes,
Dave

Cozzy

#13
Wim, thanks voor de tip!

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog