Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Roco reeks 20 geluid

Gestart door jakke, 06 oktober 2011, 14:09:07 PM

jakke

In 2009 heb ik een loc, beschreven in deze link :

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=8339&whichpage=7

in digitaal-ac-sound versie aangeschaft .

Door omstandigheden en gelet op de vermelding in mijn onderschrift haalde ik de loc uit zijn doos en zette hem op een rollenbank , gekoppeld aan een locprogrammer van esu.

Op de decoder is enkel een etiketje aangebracht met daarop 33/06/10.
Bij de loc is o.a. ook een kleine gebruiksaanwijzing van de decoder
met als opschrift 10732 digital-locdecoder mit lastregelung
Ik ben erachter gekomen dat in de loc een uhlenbrock decoder zit maar achter het juiste type en nummer van decoder moet ik raden .Ook had ik graag geweten voor welke akties de geluiden staan die achter de functies van de decoder zitten .


Mvg


Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

bellejt

mss CV 8 en 7 uitlezen.Op CV8 krijg je vermoedelijk de DCC code van de maker.CV7 geeft normaal het type.

http://www.nmra.org/standards/DCC/mfgnumbers.html

jakke

citaat:
Geplaatst door jakke

...Ook had ik graag geweten voor welke akties de geluiden staan die achter de functies van de decoder zitten .


Mvg




Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

bellejt

kijken welk type decoder het is en dan zoeken op internet bij de maker naar een PDF handleiding.Verder kan ik je niet helpen.Of je kan proberen of een locprogrammer van esu hem niet kan uitlezen.

krispy

Als er geen esu decoder in zit zal de lokprog box van ESU ook niets kunnen uitlezen

mischien kan hij wel de decoder aanspreken , ik wil zeggen , als de f1 indrukt laten horen wat erachter steekt enz...  .
hoe :

start de sw en zet hem in rij-test mode
geef het juiste adress in en probeer eens ( zou volgens mij moeten lukken omdat er dan enkel DCC of motorola communicatie is ( one way to decoder )

Maar herprogrammeren van niet esu decoders zal niet lukken.

edit : schrijffoutje weggewerkt [;)]
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door krispy

f1 indrukt laten hoeren wat erachter steekt enz...  .



Babylonische spraakverwarring ?[:D]
Moest de text aangepast worden gelieve deze als grappig bedoelde inbreng ook te verwijderen aub.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

bellejt

de locprogrammer kan wel per CV programmeren bij decoders van andere merken.Doe ik hier regelmatig.Hij kan ook die CV's apart uitlezen.Is makkelijker dan met de ecos2 die ik hier heb omdat je iets op het computerscherm ziet.De volledige range uitlezen of programmeren zal vermoedelijk wel niet lukken maar als je niet probeerd weet je het niet zeker.Ik probeer eerst en zie het dan wel.Gaat het dan is het leuk.
PS :de decoder die je noemt is trouwens een Roco zonder geluid maar met lastregeling en multiprotocol.Er zal dus een ander merk moeten inzitten als hij sound heeft.
Is trouwens hetzelfde type loc die ik hier heb maar in gele uitvoering.Standaard geleverd met een ESU locsounddecoder V3.5 sound type 20 erin.Heb hier de handleiding voor mij liggen.