Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

dagelijkse dag aan 't spoor

Gestart door swarol, 01 september 2011, 19:15:34 PM

Johan Poelmans

Daarvoor heb je wel enkele mogelijkheden, maar alles hangt af van de centrale die je hebt.

Ik lees in een ander draadje dat je een Roco Multimaus hebt. Dan zou je de XpressNetLI module van Wim Ros kunnen gebruiken. Heeft een seri?le poort, wat dan met een serial to USB adaptor op iedere moderne PC kan gehangen worden. Of met een gewone seri?le kabel aan een iets minder moderne PC.
http://rosoft.biedmeer.nl/Webwinkel-Product-1363936/s88XPressNetLi.html

Maar het hoeft allemaal niet te snel te gaan hoor. In je ander draadje vraag je je af hoe je een wissel aansluit, en hier vraag je je af hoe je met computer kan rijden. Dat is hetzelfde als een baby leren stappen en fietsen: alles op zijn tijd. Die wissel aansluiten is de eerste stap ;)

Ohja: en let op met dit programma, het geeft al wel eens aanleiding tot dromen van megalomane banen die je nooit weet af te maken. Less is more! Laat je vooral leiden door wat je zelf kan bouwen en niet door wat andere mensen kunnen ;)
 

swarol

eerst de wissels natuurlijk pc is voor veel later als alles op punt staat, maar je weet nooit of je ooit een aanbod krijgt van aankoop of zo, maar zoals jullie zeggen zal eerst leren lopen [:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

heb een reinigings wagen voor het spoor aangekocht van piko.

nu had ik al last van in het begin met die wagon, de kuisstrip was al gelost na een rit en de wielen vielen telkens uit de assen, resultaat ontsporing

heb hem eens een goed nazicht gegeven en nu rijd hij zoals het moet.
bij die winkel ben ik ook voor het laatst geweest.

nu een vraagje rijden jullie contenu met dergelijke wagen of een keer per week?
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

hoewel men baan belange nog niet af is (eerlijk gezegt geraakt dat nooit af [:D]) kan ik het niet laten om tussendoor toch eens te rijden,

al is het om te kijken of de treinen wel passeren op men aangelegte senery,

want moet zeggen dat er een groot verschil tussen men roco en pico, de roco is veel sterker en stiller en de frame komt niet echt ver buiten de wielbasis, maar geeft weinig verlichting.

de pico daar en tegen komt wel ver buiten de wielbasis, en is minder krachtig, maar is een en al licht, ook kwestie van rijprestatie is hij veel minder dan de roco,

terwijl de roco rustig voort rijd heeft de pico wel tussendoor hik ups,

zoals op bepaalde plaatsen stilvallen waar de roco juist zonder problemen is gepasseerd,

en het zijn beide splinternieuw, maar daar zal het prijsverschil voor iets tussen zitten denk

ook kwestie van sleep is het verschil zeer groot in het nadeel van de pico,

maar zijn dan ook twee verschillende loks, de pico een rangeer, en de roco een diesellok

ook kwestie van snelheid, de roco verliest geen snelheid maar de pico hoe verder hij van de transfo aansluiting gaat, gaat hij duidelijker trager rijden.

kan natuurlijk ook  aan het spoor liggen daar alles nog niet echt vastlicht, omdat het nog niet echt is zo als ik wil en regelmatig bijleer en het dan in de praktijk ga toepassen
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa