MEHANO 41 - noodkreet..

Gestart door renstimpie, 22 augustus 2011, 19:08:46 PM

renstimpie

Hallo iedereen,

Een lastig vraagje?   Wie kan er een schema of foto van de print (eventueel met een woordje uitleg) bezorgen van een MEHANO 41..

Ik zal een woordje uitleg geven waarom:  Ik ben vandaag een dagje gaan "werken" bij mijn grootvader.   Daar zakte de moed mij in mijn schoenen toen ik zijn 41 met Dummy zag staan.
Alle kabels waren losgeknipt.. en hij wou de decoder er tussen uit halen..  (let wel:  sinds enkele jaren is mijn grootvader achteruit gegaan.. Alzheimer)..  dus dit is echt niet bewust gedaan...
Ik zit hier nu met een mehano voor mij.. dit ik terug rijvaardig zou willen..   Nog een klein detail (allee, klein)  is dat hij de cardanassen ook kwijt was..  eentje hebben we er terug gevonden...  Hebben jullie enig idee,  waar ik deze nog kan vinden?

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

renstimpie

Probleem van de kabels opgelost..  schakelschema en foto's van de print gekregen van een clubgenoot... nu enkel de cardanas nog...

Greetz

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

conducteur

Als je zegt dat er twee cardanassen zijn, dan denk ik dat er twee bougies aangedreven zijn. Zou de trein nog voldoende trekkracht hebben als er slechts ??n aangedreven is en de andere ontdaan is van alle tandwielen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

Is zo'n cardan niet na te maken uit styreen of messing ? Je hebt er ??n, dus je kan de afmetingen nagaan wanneer je een copie maakt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Is zo'n cardan niet na te maken uit styreen of messing ? Je hebt er ??n, dus je kan de afmetingen nagaan wanneer je een copie maakt.



Was ik ook aan het denken Gerolf.
Kan nagemaakt worden. Moest het zijn dat de cardans verschillend zijn.
Ik heb zo 2 dubbel sets hiere staan en doe met plezier ene open om hem na te maken. Zal dan wel door iemand dienen te gebeuren met geschikt gereedschap, dat heb ik niet.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Een cardan zou je ook door een veer kunnen vervangen, of eventueel krimpkous? 't Zijn maar ide?en, maar wie weet...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

renstimpie

OOk hier heb ik (na een deftig nachtje slapen) een oplossing voor...   een oude, andere kapotte lok...hier ga ik de cardanas uithalen en verlengen met styreentubing..
Ik zal proberen nog een foto te plaatsen.. moest iemand dit dan ooit voorhebben,  ..  

Toch bedankt voor de tips..

Tim

[edit]...  terug rijvaardig... nu nog enkele renovatiewerken aan de kap en de verlichting aansluiten... :D
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026