Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

keerlus

Gestart door swarol, 14 augustus 2011, 16:41:19 PM

swarol

nu heb ik al zoveel gelezen hoe een keerlus te maken dat ik het bos door de bomen niet meer zie, nu ben ik eindelijk met men sporen op men tweede gedeelte van men tafel gekomen en lap ja hoor een gekend probleem (van horen zeggen) kortsluiting, nu zeggen ze van dit op te lossen met daar een regelaar tussen te zetten, andere zeggen " niet goed voor digitale baan,wat is volgens jullie de beste oplossing die men kan kopen, bedankt op voorhand
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

adrievans

Ik zelf gebruik de zelfbouw keerlusmodule van Funky Rail,is een hoop soldeerwerk maar werkt perfect.
(googelen op funky rail)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

ysbeer

Kijk eens op de site van wim ros,wat hij heeft is zeker aan te bevelen.
Het kan uiteraard (zoals met alles)ook anders.
Maar de z.g.n kortsluitmethode werkt wel goed maar is toch een paardenmiddel methode
vind ik [8)][8)]
wim

didier1990

beste

of de xTreme keerlus van rosoft.
Die werken ook prima en gemakkelijk
Heb er zo 2 op mijn baan

Michiel

Hoi Swa,

In verband met keerlussen heb ik op mijn site een kort stukje geschreven. Je kan het eens doornemen. Misschien dat het je helpt in het zoeken naar een oplossing.

http://fbn1920.be/tips-en-techniek/baan-ontwerpen/keerlus
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ysbeer

citaat:
Geplaatst door didier1990

beste

of de xTreme keerlus van rosoft.
Die werken ook prima en gemakkelijk
Heb er zo 2 op mijn baan



Herhaling maakt duidelijk[:o)][:o)][:0]

wim

swarol

thx voor de reactie, zelf solderen gaat spijtig genoeg niet meer,maar ga zeker alle tips eens doornemen, of kan ik het oplossen zonder keerlus, men tafel is een u met aan de L kant het dorp en aan de R kant industrie met rangeermogelijkheden dit laatste heb ik lager gelegt een 5cm zoals in een dal nu moet ik die 2 verbinden, mijn idee was de trein rond het dorp te laten rijden met de mogelijkheid om af te slagen naar de industie in een dalende lijn, waar hij weer rond de rangeerterein gaat met klimmende lijn terug naar dorp de lengte van dit gebeuren is rond de 8m.mms heeft iemand een idee
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa