Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

rangeren

Gestart door swarol, 12 augustus 2011, 16:11:13 PM

swarol

kanme iemand vertellen hoe dat tegenwoordig tewerk gaat, het loskoppelen van wagons, vroeger bouwde wij een ezelrugje met een onkoppelings rail, nu heb ik gezien dat het ook digitaal gaat,maar weet niet hoe, moet je dit inbouwen of zijn deze treinen & wagons zo te verkrijgen? op voorbaat bedankt
groetjes swarol
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Binco

Digitaal ontkoppelen gebeurt via een speciale koppeling die wordt aan gestuurd via de decoder in de lok.

Dat ezelsbreugetje waar jij het over hebt wordt nog steeds gebruikt denk ik. Bv. de Fleischamnn profi's worden zo nog steeds ontkoppelt.

Wat tegenwoordig ook al bestaat zijn de kadee-koppelingen die ontkoppelen met een magneet. Met zo'n Kadee kan je wel goed rangeren.

Specialisten in koppelingen zitten hier ook op het forum, die gaan mij nog zeker kunnen aanvullen [;)]

[:)][;)]

swarol

thx Binco... dat zou het idiaal zijn, het zit namelijk zo ikheb maar gebruik van ene arm, en men doel op de tafel is rangeren en werken met de treinen, laden en lossen, zoals u zegt kunnen er mss meer mensen me aan tips helpen, momenteel heb ik 2 treinen een diesellock van infrabel en een nl rangeerlock, eerste merk roco tweede merk piko,en wagons moeten nog aan gekocht worden want heb momenteel maar wat van lima (een gekregen paard enz.) ook nog een viertal loks van lima niet digitaal, dus zou ik bij de volgende aankoop naar zo een systheem willen gaan
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

marc goovaerts

Swa,

Kijk even wat dieper in het forum. Onder de hoofdtitel 'Modelspoor, praktijk' is er zelfs een afzonderlijk mapje met berichten enkel over koppelingen (waar dit draadje misschien ook beter zou staan).