Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Marklin slaat andere weg in?

Gestart door pieter, 10 augustus 2011, 18:25:55 PM

pieter


vanmiegroet

je kan een artikel hieroveer terug vinden in msm 101
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

PeterC

Groetjes, Peter


vanmiegroet

voor mij zeker want ik ben een marklinist
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

ERVIN

Dat kunnen we alleen maar toejuichen natuurlijk h?.[;)]

pieter

Lang geleden heb ik de beslissing genomen dat het enige van Marklin dat ik nog wil aanschaffen zijn rails en baan toebehoren.
Het rollende materieel is mij veel te duur, ik heb liever Fleischman, Piko, Roco of Artitec enz.
Ik rijd Nederlands in de jaren 40-70 van de vorige eeuw, dus daar heeft Marklin toch al niet veel voor.
Dus eigenlijk was ik daar snel klaar mee.

grt P.

Davy

Goedkoper maar toch de kwaliteit behouden vermoed ik toch. Als ze zo gedetailleerd en stil zijn zoals de LSM's dan koop ik nog een Marklin [;)]

janjozef

Goedkoper en dezelfde kwaliteit, dat zie ik niet zitten, maar het beste is dat ze alles terug in de speelgoedwinkels willen verkopen, maar ze brengen wel speciaal voor 36 winkels uit, begrijpen wie kan,

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

Ach Piko kan het ook,marklin dus ook wel.
En wat is kwaliteit,dat hij zonder schade van de tafel kan vallen??
Mijn roco/piko enz loks kunnen dat niet maar ze zijn (zeker de piko)een stevig stuk goedkoper en rijden goed.
De super kwaliteit die marklin claimt is allang achter haalt die komt nog uit de jaren 60/70 toen marklin inderdaad stevig en degelijk treinen bouwde (voor harde kinderhanden)
Toen de kleine treinen meer voor de ouderen en mindere voor kinderen begonnen te worden verloor marklin veel van zijn aantrekkings kracht.
Tientallen merken bouwen nu echte modeltreinen (inderdaad kwetsbaar)maar marklin heeft nog lang (te lang) vast gehouden aan sterk robuust en duur daardoor.
Dit soms ten kosten van details en rijeigenschappen.
Langzaam komt marklin op modelbouwers nivo.
Laten we hopen dat het ze lukt,dat zal zeker niet als ze de grote pet op blijven zetten van speciale winkels (die in nederland duur zijn en niets meer bieden dan andere).
Als ze inderdaad de speel goed hoek weer opzoeken,maar ook weer niet te veel.
Dan zit het er wellicht in.

Als ze dit halen dan is maklin gered,en anders .............
wim

Jurgen

Dit is al een tijdje geweten h?. Volgens mij was het zelfs op N?rnberg.

Voorlopig zijn het gewoon de oude "Hobby" modellen die te koop aangeboden worden, samen met enkele locs uit de 36xxx reeks, de goedkopere locs dus.
Een oude lijn in een nieuw kleedje kan je dus zeggen, niet meer niet minder!

Maar het is niet omdat iets al jaren bestaat dat het met een nieuw kleedje en een goede aanpak niet kan aanslagen h?. Ik hoop voor M?rklin dat ze erin slagen om de modeltrein terug te verkopen in de speelgoedwinkels, want met enkel aanbieden in die winkels ben je nog niet veel h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mini-bs

de grote concurrent zijn de games.
Maar als ze nu eens een lok met aanstuurbare koppeling en enkele wagentjes zouden verpakken niet met het obligate rondje maar met wat wissels en rails om een leuke time saver mee te maken, dan zouden ze een ...3d-game in de markt zetten dat z'n weerga niet kent [8D]
 

Peter

citaat:
de grote concurrent zijn de games


De grote concurrent zijn veel winkeliers zelf, die niet weten wat ze verkopen. Het is gemakkelijker een game te verkopen, dan uitleg te geven over modelspoor.
Ook bij bedrijfsleiders (of is het lijders) is dat soms het geval. Velen onder hen zijn zelf geen modelspoorder (zoals het vroeger wel was)
Met vriendelijke groeten
Peter