Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

ik geraak niet in het menu van multimaus

Gestart door patatje70, 09 augustus 2011, 21:43:24 PM

patatje70

ik ben begonnen met wat te experimenteren met de multimaus
om een decoder in  te stellen (adresverandering)moet je dus naar het menu gaan..
volgens de handleiding moet je gedurende 5 sec de knop " menu"induwen

als ik dit doe verschijnt er "P    -"(de "-" pinkt)

wat in hemelsnaam doe ik verkeerd??, heb al gans internet afgezocht,tevergeefs

de maus werkt wel degelijk op adres 3 (voorgeprogrammeerde decoder)

alvast bedankt

mvg Wim

C.B.

Hier een "uitreksel" van de handleiding van de Roco Maus2.
Je moet normaal gezien toets P samen met het * indrukken voor een wijziging van het lokadres.

Standaard Programmeer modus (SP)

In deze modus kunt u de belangrijkste parameters van een locomotief zoals het adres, minimum
snelheid, optreksnelheid, afremsnelheid en de maximale snelheid instellen. Druk op ?P? en een van de
knoppen ?*? of ?F1? tot ?F4? om in het instellingen menu te komen. Door de zelfde procedure selecteert
u de parameter die u programmeren wilt (zie de lijst beneden). Terwijl u op de twee knoppen drukt,
toont het display ?SP? en alle treinen op het modelspoorbaan stoppen. De twee punten van het display
knipperen afwisselend om de standaard programmeren modus aan te duiden. Nadat u de twee
knoppen loslaat, stelt de muis in het display de standaard waarde voor (als de Lokmuis?2 is
aangesloten op een centrale of een versterker die de waarden uit kan lezen wordt de actuele waarde
van de geselecteerde instelling getoond). Indien u deze waarde b.v. het locomotiefadres veranderen
wilt, kiest u met de knop ?pijl omhoog? of ?pijl omlaag? het adres dat u gebruiken wilt. Door op de knp ?P?
te drukken bevestigt u de keuze en de programmeer procedure begint die de instelling in de decoder
schrijft. Deze procedure neemt enige tijd in beslag, welke van de programmering modi afhangt die
uitgevoerd wordt. het displat laat dit zien door een ?P? te tonen. Na deze procedure schakelt de
Lokmuis?2 automatisch over naar de normale besturingsstand en de locomotieven zullen weer gaan
rijden. Door eerder op ?STOP? te drukken keert u terug naar de normale besturingsstand zonder de
waarden naar de decoder te schrijven.

BELANGRIJK: Gebruik voor het programmeren alleen de opgegeven geldige waarden. Deze
vindt u in de handleiding die bij de decoders wordt meegeleverd. Een lijst van de eigenschappen en
hun instellingen van de Roco decoders vindt u op pagina 19.
?P? + ?*? programmeert het locadres waarden van 01 tot 99, standaard is 03.
?P? + ?F1? programmeert de minimale snelheid waarden van 01 tot 99, standaard is 08.
?P? + ?F2? programmeert de optreksnelheid waarden van 01 tot 99, standaard is 04.
?P? + ?F3? programmeert afremsnelheid waarden van 01 tot 99, standaard is 04.
?P? + ?F4? programmeert maximum snelheid *1) waarden van 01 tot 99, standaard is 15.
?P? + ?STOP? programmeert het locadres waarden van 01 tot 99, standaard is 06.

*1) Dit kan alleen bij decoders die Cruise Control ondersteunen.
Groetjes.
Claudio.

patatje70

bedankt voor de hulp, maar ik heb vemoedelijk een MM van een eerdere generatie,dus een "P" knop staat er niet op
hieronder een link naar de handleiding van de versie die ik heb
http://www.roco.cc/fileadmin/downloads/MultimausPDF/pdf1233_nl.pdf
mvg Wim

Binco

citaat:
Geplaatst door patatje70

bedankt voor de hulp, maar ik heb vemoedelijk een MM van een eerdere generatie,dus een "P" knop staat er niet op
hieronder een link naar de handleiding van de versie die ik heb
http://www.roco.cc/fileadmin/downloads/MultimausPDF/pdf1233_nl.pdf
mvg Wim



Misschien heb je dit ook al geprobeerd maar normaal kom je ook in de Menu door Shift+Menu in te drukken ipv de 5 sec. manier.
Zo deed ik dat vroeger,

[:)][;)]

patatje70

citaat:
Geplaatst door Binco

citaat:
Geplaatst door patatje70

bedankt voor de hulp, maar ik heb vemoedelijk een MM van een eerdere generatie,dus een "P" knop staat er niet op
hieronder een link naar de handleiding van de versie die ik heb
http://www.roco.cc/fileadmin/downloads/MultimausPDF/pdf1233_nl.pdf
mvg Wim



Misschien heb je dit ook al geprobeerd maar normaal kom je ook in de Menu door Shift+Menu in te drukken ipv de 5 sec. manier.

inderdaad,maar als ik dit doe krijg ik "P    -" op het scherm (en de "-" pinkt) dit is toch niet normaal???
Zo deed ik dat vroeger,

[:)][;)]