Fietsen langs lijn 126

Gestart door Jurgen, 07 augustus 2011, 16:36:11 PM

Jurgen

9 april 2011 ben ik het fietspad van spoorlijn 126 gaan verkennen. Het is de verlenging van lijn 127 die ik ook al bezocht had. Beide werden aangelegd door dezelfde maatschappij en dat is te merken aan de kilometertelling die begint vanaf Landen tot Ciney.

Alle aanvullende info en verbeteringen over url="http://fietssporen.webs.com/lijn126.htm"lijn 126/url zijn altijd welkom!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Dank je wel.
Ik wist dat het iets met het sein te maken moest hebben, maar wat het precies deed wist ik niet. Bij deze is dat ook weer opgelost.

Ik zet het er straks bij. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loco

Walloni? is bijzonder actief als het op het activeren van Ravels aankomt. Ook tussen Madredet (en Maredsous met het lekkere bier) en Aisemont (richting Tamines) is er een stukje bij gekomen. Daarme kan je in ??n trek de fiets op tussen de Maas Anh?e en Tamines (als je nog een beetje doorduwt). In het begin heb je de valei van de Molign?e waar je ook de spoorfiets kunt nemen. Verder dan de kalgroeve in Aisemont zullen ze niet gaan, want vanaf daar begint de bestaande spoorverbinding tot Tamines. Maar dat laatste stukje kan je gemakklijk over de bestaande wegen afwerken.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door loco

Walloni? is bijzonder actief als het op het activeren van Ravels aankomt. Ook tussen Madredet (en Maredsous met het lekkere bier) en Aisemont (richting Tamines) is er een stukje bij gekomen. Daarme kan je in ??n trek de fiets op tussen de Maas Anh?e en Tamines (als je nog een beetje doorduwt). In het begin heb je de valei van de Molign?e waar je ook de spoorfiets kunt nemen. Verder dan de kalgroeve in Aisemont zullen ze niet gaan, want vanaf daar begint de bestaande spoorverbinding tot Tamines. Maar dat laatste stukje kan je gemakklijk over de bestaande wegen afwerken.



Grappig dat je het zegt, maar die heb ik vorige week gedaan. Ik moet nog enkele lijnen online zetten en ik ga dit in dezelfde volgorde doen als dat ik ze gefietst heb. Nog even geduld dus voor dat fotoverslag. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loco

Prachtig vlak lijntje. Het krioelt daar trouwens van oude verbindingen die niet meer gebruikt worden en waarschijnlijk nooit tot ravel zullen herleid worden. Denk maar aan de aftakkingen in de omgeving van Florennes. Hopelijk heb je ook enkele mooie foto's van het station en de loods van St Gerard. Vreemd genoeg ligt dit station niet in deze gemeente. Verder weet ik er niets over. Misschien heb je ook een mooie foto van de kalkgroeve in Aisemont. Vooral de witte aanslag op alles wat in de omgeving staat is prachtig en voor mij uniek. De Tads wagens die in de bundel, staan op mijn HO verlanglijstje in afwachting dat iemand ze zou willen fabriceren. En vergeet Madredet niet waar in het station nog een oude 46 staat in groene schildering. Iedereen die met de fiets kan rijden moet eigenlijk deze lijn eens doen. Ze is redelijk plat (max 1,5 %). De omgeving tot de maasvalei is het onderwerp van de bijdragen die verschenen zijn in MSM over natuursteen, met ondermeer het dorpje Fal?n (wel bergop met de fiets).

jakke

citaat:
Geplaatst door loco
...
Ook tussen Madredet (en Maredsous met het lekkere bier) ...



Kan je lang achter zoeken . Maredret is gemakkelijker te vinden .[:)]
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Jurgen

Lijn 150 vlak? Dan moet je toch maar eens gaan kijken hoor. Vanaf de start in Aisemont ga je omhoog gedurende verschillende kilometers.
Hetzelfde aan de andere kant van de lijn, dus zo vlak is ze nu ook weer niet.
Maar de hellingen zijn inderdaad niet zo stijl. Daar heb je gelijk in.

Het station van Saint-G?rard daar heb ik inderdaad enkele foto's van genomen. 1 van de kleine vleugels van het station is bewoond, de rest staat leeg. Het caf? recht tegenover het station stond te koop.
De loods zelf die was in een erbarmelijke staat en blijkbaar gaat daar niet snel verandering in komen.

Maar nu terug naar lijn 126 want daar gaat dit draadje over, lijn 150 is voor later. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.