Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

tramlok Tubize

Gestart door Tssd43, 01 augustus 2011, 13:58:37 PM

Tssd43

Een vriend van mij heeft zijn oog laten vallen op lokjes zoals dezeurlhttp://www.trams-trolleybus.be/Gallery/D78Pict002_S.jpg/url maar dan de smallere uitvoering van de SBM. Weet iemand hoe ik aan tekeningen kan komen voor hem?
Lucien


marc goovaerts

Van het gefotografeerde schaalmodel heb ik geen plan. Wel van de 1/1-variant van de NMVB.

Alleen, dat plan is behoorlijk groot en kan enkel gekopieerd worden met een grote printer/scanner, zoals gebruikt voor architectenplannen.
En da's niet goedkoop.

Indien het je toch interesseert, stuur me dan maar een PM.

Tssd43

Mark, bedankt maar die tekeningen heb ik via het internet. Het gaat echt om de tekeningen van een smalle versie van ca. 2 meter breed v
an de SBM.
Lucien


marc goovaerts

Tiens, zijn er op het internet originele plannen te vinden van NMVB-materieel ?
Kan je die site eens doorspelen ?

Johnnytrein

Mischien kunnen de mensen van stoomgroep Turnhout je helpen. http://www.stoomgroep.be/
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

argilla

Misschien bij onze noorderburen in het archief van Nederlandse modelbouw vereniging ?? Ik geloof dat ik bij de inventaris zulke loc tegenkwam op schaal 1/18 ???
Vraag het eens aan Cees Rees
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

marc goovaerts

Bedankt voor de suggesties allemaal !

Maar kan Tssd43 ook eens zelf vertellen waar hij het gevonden heeft ?

Roderik

Voor heel wat buurtspoorweg-plannen kan je terecht bij Mopdufer.

www.mupdofer.be

Tijdens de bezoekdagen kan je er heel interessante dingen vinden en als je hen een mail stuurt met een zo goed mogelijk omschreven vraag, dan kunnen ze je antwoorden als ze iets nuttig hebben...

Waar je in Nederland moet zijn, heb ik geen idee.
Always be modelling!

Havoc

Die foto is van het model dat bij PTVF rijdt dacht ik. Volgens wat ik weet zijn die dingen ongeveer 2m60 breed dus dat is niet zoveel verschillend van wat je noemt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door Tssd43

Mark, bedankt maar die tekeningen heb ik via het internet. Het gaat echt om de tekeningen van een smalle versie van ca. 2 meter breed v
an de SBM.


Lucien,
Dit forum is er om elkaar te helpen. Niet voor een ??nrichtingsverkeer. Wanneer je stelt dat je NMVB-plannen via het internet binnenhaalt, en daarop van mensen die je wilden helpen de vraag krijgt waar je die op het internet gevonden hebt, dan is de logische reactie voor een forumlid om die website gewoon door te spelen. Er kunnen velen mee geholpen zijn. [:(!]

Tssd43

Aan allen die hierop gereageerd hebben, excuses. Ik had van dit draadje geen meldingen meer gekregen, daarom ook geen reacties van mij.
Voor wie dat wil heb ik een paar schetsen / tekeningen van een type 18. PM bij interesse.
Lucien


Havoc

Als het van een hollandse versie moet zijn, dan kan de NVM misschien helpen: http://www.modelbouwers.nl/ Mannen hebben een groot archief en zijn heel gedienstig.
Met vakantie voor onbepaalde duur.