Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Mehano Alstom nmbs mw41 3rail

Gestart door Dirk, 26 juli 2011, 16:09:48 PM

Dirk

Heren

na verbouwing wilde ik gisteren eens proef rijden met 1 van mijn mooiste loks. Eerst geeikt in koploper en dan eens rondgereden. Dacht ik... Op het eerste stuk met C-rails wel een gigantisch lawaai van de sleper, maar dat wist ik al. toen over naar het nieuw stuk in K en dat was een stuk beter, tot aan de eerste wisselstraat. de lok komt eerst met het chassis tegen de puko?s van de wissel en als ik de lok anderom laar rijden, dan komt heel de boogie eruit omdat de sleper te laag komt. Ik heb geprobeerd om de sleper wat te verplooien, maar dat helpt niks. Zeer spijtig, maar ik kan er niet mee rijden. Zijn er nog mensen met dit probleem, en hoe hebben jullie dat opgelost?

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Paulogic

Dirk,

Ik heb deze ook in dubbeluitvoering en die rijdt mooi over
zowel C als K wissels, al dan niet de slanke. Zit uw
carrosserie correct op het onderstel?

mvg,
Paul(ogic)

Dirk

Paul,

de kap zit op zijn plaats, het is alleen de onderkqnt , daar waar en een logo op gestanst is, dus de buik van het geheel, maar wat het ergste is is de sleper. Mss zit er iets fout, maar wisselstukken zijn niet meer te krijgen... Ik zou eens een goede technieker of ombouwer willen info vragen .. Dus als er iemand is die goed is in loks te verbouwen, graag een seintje

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Davy

Dirk,

Misschien ligt het toch aan de sleeper. normaal zou hij er over moeten rijden zonder probleem, maar kzou echt nie weten hoe de sleepers van Mehano eruit zien. Ik ben van plan in de toekomst mijn Marklin stoomers te voorzien van een LSM sleeper. Ik ben onlangs ook overgestapt naar K rails omdat die veel zachter rijden en ook de sleeper maakt idd minder lawaai tegenover de C rails. Prachtig model trouwens die MW41 van Mehano. Zonde dat hij problemen geeft. Davy

Jurgen

Heb je hem zelf omgebouwd tot een 3-railmodel?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Dirk

Neen als 3-rail gekocht. Ik heb de lok vandaag naar een technieker gebracht, die zou eens kijken of hij er iets aan kan doen. Ik hoop dat het mee valt en dat het niet te lang gaat duren voor ik iets hoor.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Jurgen

Vreemd, ik heb met mijn treinstel nooit problemen gehad.

Ik heb net nog eens gekeken bij mijn model en normaal gezien heb je toch nog een kleine halve centimeter tussen je rails en de buik van je reeks 41.

Het enige probleem dat ik ooit gehad heb was dat mijn helling te snel naar een plat stuk ging en daar sleepte mijn treinstel wel over de rails met zijn buik.


Wat de sleper betreft, ik heb mijn treinstel eens omgedraaid en de sleper zelf naar boven geduwd. Blijkbaar zit er toch een kleine weerstand op doordat de schuine geleiders te lang zijn. Hierdoor kunnen die niet ver genoeg heen en weer bewegen waardoor je die weerstand krijgt. Waarschijnlijk is die weerstand bij jouw model zo groot dat het volledig draaistel uit de rails gedrukt wordt.
Volgens mij zit daar je probleem.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Dirk

Net mijn treinstel terug gehaald...en ja hij rijdt lijk een trein. Ik kan maar 1 ding zeggen...Jos is een vakman

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

jakke

citaat:
Geplaatst door Dirk

Net mijn treinstel terug gehaald...en ja hij rijdt lijk een trein. Ik kan maar 1 ding zeggen...Jos is een vakman

mvg

Dirk



En wat was de oorzaak van het diep liggen?
En wat is de remedie die Jos de vakman toepaste ?

Ik vind , als je het probleem hier op het forum voorlegt , de oplossing ook op het forum mag verteld worden .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Dirk

Ja, goede vraag.. ik weet alleen dat hij een nieuwe sleper geplaatst heeft en verder weet ik het niet. waarschijnlijk alles juist gezet, maar daar moet ik helaas het antwoord schuldig blijven. Maar hij komt hier op het forum, als je meer info wil, stel dan de vraag specifiek aan hem, Ik ga geen namen noemen lijkt me geen goed plan, prive is wat anders.

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Dirk
Als je meer info wil, stel dan de vraag specifiek aan hem, Ik ga geen namen noemen lijkt me geen goed plan, prive is wat anders.

mvg

Dirk



Ja hoor ik kijk in mijn glazen bol,en daar is jos.
wie is hem dan ?????
wim

jakke

citaat:

...
Ja hoor ik kijk in mijn glazen bol,en daar is jos.
wie is hem dan ?????
wim




En Wim ,wil je dan die bol eens doorgeven ?


Zo geheimzinnig doen over een handeling en / of een man die een herstelling heeft verricht ? Daar moet wel een louch kantje aanzitten ...


't Zal wel een reden hebben zeker .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen