Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Een grote baan, en zijn onvermijdelijke einde

Gestart door Johan Poelmans, 25 juli 2011, 17:35:41 PM

swarol

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Bedenk eens wat er allemaal kan gebeuren,ga daar dan over zitten denken.
Kies het meest rampzalige feit uit.
En wat dat dan allemaal betekend en kost.
Bouw in die tijd geen baan.
Afbreken is dan niet nodig.

Gelukkig dat je daar van wordt,reken maar.
wim



ha bedenk dan ook eens het plezier dat je mist.. zoals op uw duim kloppen, het vloeken...

en de voldoening van iets dat een idee in je hoofd...

tot leven te brengen
onbetaalbaar zou ik zeggen...[;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

marktegrotenhuis

citaat:
Geplaatst door Johan Poelmans

Tuurlijk, je denkt steeds: als de baan af is is dit er misschien niet meer. En zo is het eigenlijk ook wel ;)

En voor je het weet is je geplande baan al te klein voor je collectie nog voor hij af is.



Ik heb dat ook.
Ben begin 2011 echt gestart met de hobby.
Tot 2010 had ik een eenvoudige Mehano startset met Thalys en kocht er van ??n van mijn klasgenoten een Roco ICE-2 startset bij.

Begin 2011 raakte ik verveeld en heb ik er een Fleischmann Lint bij gekocht. Toen heb ik besloten om een maand later de rails te vervangen voor Fleischmann Profi-Rails.
Daarmee verdubbelde mijn baanlengte.

Met het plan om verder uit te breiden heb ik afgelopen jaar goed gespaard en daarna flink uitgegeven aan treinen.
Nu heb ik in mijn collectie ook een mDDM stammetje, een 8-delige ICE-3 van Mehano, een 6 tal kleine wagonnetjes met een dieselloc en een stoomloc. Recentelijk heb ik daar ook nog een 10-delige Mehano Thalys bij gekocht en heb ik via marktplaats nog wat onderhandelingen lopen.

Het wordt voor mij denk ik tijd dat ik een grote kamer krijg waar ik een baan kan bouwen.
Ik heb thuis geen kamer over en op zolder is ook geen ruimte, want daar staan een drumstel, keyboard en een stage-piano met (redelijk forse) versterker.
Mijn huidige (losse, geen modulaire of vaste) baan past goed in de breedte van de zolder, maar dat is geen optie vanwege de waslijnen die er hangen.

Kortom: Ik MOET verhuizen als ik wil uitbreiden, maar dat gaat niet want ik ben 19 en mijn ouders willen niet verhuizen.

T03

Geniet van het tegenwoordige, wat morgen komt zie je wel
Wat je hebt gehad nemen ze niet meer af, blijf positief.
Pluk de dag [8D]

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

Martin Welberg

citaat:
baan past goed in de breedte van de zolder, maar dat is geen optie vanwege de waslijnen die er hangen


Je zou ipv treinen te kopen eens gaan denken aan een wasdroger voor je moeder, heeft ze geen waslijnen meer nodig..[;)][:D]

citaat:
want daar staan een drumstel, keyboard en een stage-piano met (redelijk forse) versterker


Buiten de deur oefenen is de andere optie, zullen de buren ook leuker vinden...[;)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door marktegrotenhuisKortom: Ik MOET verhuizen als ik wil uitbreiden, maar dat gaat niet want ik ben 19 en mijn ouders willen niet verhuizen.




Laat je ouders dan achter en verhuis alleen. [:D]


Ach, trek er jezelf niet te veel van aan. Ik had vroeger ook een plaatsprobleem. Ik kon mijn treinbaan alleen tijdens vakanties leggen, de rest van het jaar moest alles de doos in.
Op die manier geniet je zelfs meer van je modeltreinen dan wanneer je maar een deur moet openen en alles ziet staan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Jurgen




Op die manier geniet je zelfs meer van je modeltreinen dan wanneer je maar een deur moet openen en alles ziet staan.



Denk je dat echt???[8)]

marktegrotenhuis

citaat:
Geplaatst door milocomarty

citaat:
baan past goed in de breedte van de zolder, maar dat is geen optie vanwege de waslijnen die er hangen


Je zou ipv treinen te kopen eens gaan denken aan een wasdroger voor je moeder, heeft ze geen waslijnen meer nodig..[;)][:D]

citaat:
want daar staan een drumstel, keyboard en een stage-piano met (redelijk forse) versterker


Buiten de deur oefenen is de andere optie, zullen de buren ook leuker vinden...[;)]



Ze heeft een wasdroger, maar die gebruikt ze alleen als de waslijnen op zolder vol hangen en het buiten geen mooi weer is.

Drumstel gaat binnenkort de deur uit, want ik gebruik hem nauwelijks meer. Dat scheelt dus weer iets in de ruimte.

marktegrotenhuis

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door marktegrotenhuisKortom: Ik MOET verhuizen als ik wil uitbreiden, maar dat gaat niet want ik ben 19 en mijn ouders willen niet verhuizen.




Laat je ouders dan achter en verhuis alleen. [:D]


Ach, trek er jezelf niet te veel van aan. Ik had vroeger ook een plaatsprobleem. Ik kon mijn treinbaan alleen tijdens vakanties leggen, de rest van het jaar moest alles de doos in.
Op die manier geniet je zelfs meer van je modeltreinen dan wanneer je maar een deur moet openen en alles ziet staan.



In m'n eentje verhuizen heb ik als student zonder bijbaantje geen geld voor.

marktegrotenhuis

citaat:
Geplaatst door ERVIN

citaat:
Geplaatst door Jurgen




Op die manier geniet je zelfs meer van je modeltreinen dan wanneer je maar een deur moet openen en alles ziet staan.



Denk je dat echt???[8)]



Het bouwen aan een vaste baan is vele malen leuker dan alles elke keer weer uit de doos te moeten halen en na afloop weer op te moeten ruimen. En als je vaste baan dan af is kun je er ook mee 'spelen' als je weinig tijd hebt en gewoon eventjes een uurtje ofzo wilt rijden.