Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

staand boormachientje

Gestart door Dirky, 03 juli 2011, 21:53:55 PM

Dirky

Met overschotten van de bekende profielen heb ik een staand boormachientje gemaakt dat zo goed als spelingsvrij is. De originele statief van Dremel heb ik jaren geleden naar de verdoemnis gezonden omdat boren met kleine diameters (0.3mm) onmogelijk was door de speling.

IMGhttp://i836.photobucket.com/albums/zz286/Dirky/workshop%20and%20tooling/20110703016.jpg/IMG

Zowel het kleine kruistafeltje van Proxxon als de verdeelkop op de foto passen gelukkig in de gleuven van het profiel...

Michiel

Ha Dirk,

je brengt het grof geschut in stelling! Of moet ik zeggen "fijn" geschut. Ik merk dat je met veel zin staat te trappelen voor de aftrap van je nieuwe uitdaging. Knap gebouwde standaard trouwens, om die nauwkeurigheid te bekomen!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Dirk,voor zo'n staander of 'statief' zonder speling zou er wel eens een markt kunnen zijn. Ik zou alvast klant worden !

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Dirky
Met overschotten van de bekende profielen...
Mij zijn ze niet bekend [:I]
Waar heb je die vandaan? Voor het zeer fijne boorwerk lijkt het inderdaad een oplossing [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

Naast mijn freestafel is ook mijn guillotine met die profielen gemaakt en Evan gebruikt ze voor onderstellen (?).
Wordt in de machinebouw gebruikt en er kunnen gigantische constructies mee opgezet worden.
Gekende merken zijn: Bosch, item, paletti...

Tot nu toe heb ik alles kunnen maken met overschotten. Nieuw zijn die, dacht ik, niet zo goedkoop...