Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Reeks 55, 23 en 26

Gestart door Bruno, 23 juni 2011, 09:45:13 AM

Bruno

In mijn vakantie zou ik wederom eens een bezoek aan Belgi? willen brengen om wat treinen te fotograferen, maar nu heb ik een paar vragen, daar weet ??n van jullie vast wel antwoord op:

- Rijden de HLD 55 nog ergens in reguliere dienst, of moet je echt geluk hebben om die tegen te komen?
- Worden de HLE 23 en 26 nog eens voor P-treinen of andere treinen gebruikt?
- Rijdt de HLE 20 nog andere treinen dan die naar Luxemburg?
- Is de data die op http://www.beluxtrains.net staat nog actueel?
- Rijdt de HLE 11 nog steeds de zelfde P-treinen als een jaar terug?

Alvast bedankt voor de antwoorden, de foto's zal ik nadien zeker met jullie delen!

OMC

#1
Hallo,

Vraag 1: geen reguliere diensten meer, enkel werktreinen van TUC-Rail. Een dosis geluk mag dus best
Vraag 2: de HLE 23 en 26 rijden nog in de reizigersdienst, het hangt enkel van de streek af welk type loc je te zien gaat krijgen. Al is het nu wel meer 26.
Vraag 3: de data op die website is te vertrouwen, al kan er in het grootbedrijf altijd wel iets veranderen.
Vraag 4: zij rijden nog P-treinen maar aangezien ik daar weinig van weet zou het niet eerlijk zijn om hier volmondig 'ja' te antwoorden. Maar hier zijn zeker nog mensen die dat kunnen bevestigen of ontkennen.

Succes en toon ons gerust foto's [:)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Gerolf

#2
John, je hebt vraag 3 gemist (HLE20) dus 3=4 en 4=5 [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#3
De HLE 23 wordt nog dagelijks gebruikt voor P-treinen tussen Charleroi en Brussel. Elke ochtend, rond een uur of 7, zelfs 2 x HLE 23 in treinschakeling voor een P-trein met meeestal M4 rijtuigen (soms gemengd M4+M6) vertrekkend van Charleroi richting Brussel. Een HLE 26 is eerder zeldzaam op deze lijn.

Let wel, tijdens de vakatieperiode zijn de meeste P-treinen afgeschaft op deze lijn.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

chef garde

#4
Vraag 1: als depannage op de HSL
Vraag 3: ja, goederentreinen
Vraag 5: ja, P-treinen vanuit Gent-Sint-Pieters en Oudenaarde richting Schaarbeek en 's avonds omgekeerde richting.  De HLE 11 werd trouwens een aantal maanden geleden van depot Schaarbeek naar depot Merelbeke versast.

OMC

#5
citaat:
Geplaatst door Gerolf

John, je hebt vraag 3 gemist (HLE20) dus 3=4 en 4=5 [;)]



Oeps, niet de eerste keer deze week dat ik iets verkeerd lees [xx(]

Edit: ik heb bij nader inzien niet verkeerd gelezen, maar tijdens dat ik mijn antwoord aan het formuleren was heeft Bruno blijkbaar nog een vraag toegevoegd in zijn bericht. De HLE20 is dus buiten de treinen op Luxemburg ook nog te zien in de cargo zoals al aangegeven.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

B-Cargo

#6
De HLE reeks 20 in de goederendienst vind je hoofdzakelijk op de as Antwerpen Noord <=> Zeebrugge. Dagelijks ook een trein plaatstaal (shimms'en) tussen Gent Zeehaven en Genk. Een kalktrein Chatelet > Gent hoort ook bij de reguliere diensten.
Wegens veelvuldig defect, worden de 20'ers vaak vervangen door 2x23, 2x26 of 23+26, zeker op de as Antwerpen <=> Zeebrugge.
Groetjes,

Bruno

#7
Bedankt iedereen voor het reageren. Zeker met de treinnummers kan ik wat!

Van welke datum tot wanneer is de vakantieperiode in Belgi??

@OMC: 1 Minuut na mijn bericht heb ik inderdaad vraag 3 tussengevoegd, niet jou fout dus [;)]

Bruno

#8
Wellicht dat door de forum-verstoring mijn vorige bericht niet voor veel gelezen zal zijn, maar kan iemand mij vertellen wanneer de vakantieperiode in Belgi? eindigt?
Op de site van de NMBS kan ik hier geen duidelijke datum van vinden.

ems

#9
citaat:
Geplaatst door maxim

Volgende P-treinen rijden zeker met een HLE 23 en rijden het grootste gedeelte van hun rit in de zon.

Ah, dan ga ik daar naar toe op vakantie, Hier regent het alleen maar ;-)
Groet, Edwin

Metpetergaathetbeter

#10
citaat:
Geplaatst door Bruno

Wellicht dat door de forum-verstoring mijn vorige bericht niet voor veel gelezen zal zijn, maar kan iemand mij vertellen wanneer de vakantieperiode in Belgi? eindigt?
Op de site van de NMBS kan ik hier geen duidelijke datum van vinden.



Als je bedoeld de vakantie periode voor leerlingen lager en middelbaar onderwijs die eindigt eind augustus. In principe begint het nieuwe schooljaar op 1 september.

Hoge middelbaar, hoge school en unif. beginnen later !

Groeten Peter[;)]

modelbaanHO

#11
De vakantie eindigt op 31 augustus.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Bruno

#12
Bedankt!

evan

#13
Hoi Bruno,

Ik heb deze morgen 6 HLD 55ers zien stilstaan op de werf aan de E19 Antwerpen - Brussel ter hoogte van Zemst.  Deze zijn te zien vanop de brug over de snelweg.  Er stond zelfs een blauwe tussen[:)]

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik plaats het toch even...

Groeten

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

trainfreak

#14
citaat:
Geplaatst door evan

Hoi Bruno,

Ik heb deze morgen 6 HLD 55ers zien stilstaan op de werf aan de E19 Antwerpen - Brussel ter hoogte van Zemst.  Deze zijn te zien vanop de brug over de snelweg.  Er stond zelfs een blauwe tussen[:)]

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik plaats het toch even...

Groeten

Evan

Ik heb die gisteren ook zien staan.
De 5540 5533 en 5507 stonden er zeker bij, voor de andere nummers had ik geen tijd om te kijken.
Spoorse groeten
Dimitri