Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Rondvraag AM 54 / 56

Gestart door doomslu, 15 juni 2011, 21:46:07 PM

stevend

Voor mij mag de de 1326 zijn
[8D]

prulleman

alle versies zijn goed voor mij. maar wel dc analoog. eventueel ook dummies maken? anders mischien  een soort bouwdoos maken in de stijl van een roco rijtuig dat je zelf ineen moet steken? dat wil zeggen volledig gespoten en bedrukt, maar losse onderdelen om zelf ineen te klikken. zo kun jen superdetaillering aan brengen zonder hoge prijs[;)]

itchy

In Spoorwegjournaal nr 133 uit mei-juni 2003 staat een heel mooi en rijk ge?llustreerd artikel over 35 jaar poststellen. Ik lees o.a. dat men van die AM54's al drie versies zou kunnen uitbrengen als poststel: een eerste prototype (anno 1988, afgekeurd door de post), vervolgens het oorspronkelijke (serie-)type anno 1988 en tot slot datzelfde type maar met het (toen) nieuwe post-logo op (vanaf anno 1999) [:p] zeker wat veel voor mij (de laatste versie volstaat) maar voor de hardcore verzamelaars wordt dit weer smullen [8D]
[edit: data bijgevoegd]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

T13 rules

Jep, interesse voor de poststelletjes! En eigenlijk ook voor de BUDD's
Liefst Dc analoog zodat ik zelf mijn decoder kan kiezen die erin moet.
 

rixke rail

Zeker een Budd en een poststel, het zal afhangen van de prijs, natuurlijk.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

itchy

vraagje aan Luc: heb je deze vraag ook op TMM forum gepost? Ik kan me voorstellen dat daar ook liefhebbers zitten... [;)]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

doomslu

citaat:
Geplaatst door itchy

vraagje aan Luc: heb je deze vraag ook op TMM forum gepost? Ik kan me voorstellen dat daar ook liefhebbers zitten... [;)]

Ben ik zeker van plan.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tiep16

Ik ben zeker ge?nteresseerd in een MR56 (Budd) (ViTrains art. nr. 1029) en een MR54 poststel (ViTrains art. nr. 1027).

Thommy

tegen welke prijs? want ben wel geinteresseerd in zo'n poststel
Greetz

Thommy

D_Loc

Ook hier interesse voor het poststel.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

vyncky

Zeker interesse voor het Budd-treinstel en uiteraard de MS54. Die talrijk hier op lijn 12 hebben gereden!! Liefst DC modellen al dan niet met decoder!
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

vanmiegroet

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

mini-bs

heb goesting voor de drie uitvoeringen (54 - poste - Budd) in tijdperk IVb (begin jaren '90) - als LS tenminste niet eerstes is (maar dat zal allicht niet, of doen ze't samen...?)

goed initiatief in elk geval!
Randall
 

modelbaanHO

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Welk model wil ik? Allemaal!
Welk model zal ik kopen? Hangt af van het moment dat ze in de winkel liggen en hoeveel andere (Belgische) modellen er op dat moment te verkrijgen zijn en, uiteraard, de prijs waarvoor we het kunnen kopen.

Het is dus heel moeilijk om nu te zeggen welk model ik zal kopen want voor hetzelfde geld koop ik er geen enkele, maar van mij mogen ze gerust komen.



Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

tiep16

Overigens, wie ook deze modellen maakt, ik zou ten stelligste aanraden om bij het ontwerp rekening te houden met de Jocadis stellen, zodat ze koppelbaar zijn, en bij elkaar passen. (Hoogte kast, hoogtee en type koppelingen, eventueel elektrisch koppelbaar, groene kleur,...)