Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Proto 60 icm reeks 51

Gestart door Artologic, 07 juni 2011, 22:39:59 PM

Artologic

Hallo Iedereen,

Weet er iemand of een gele proto 60 past icm een gele reeks 51 in dubbeltractie?

Mvg

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Durango

Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Artologic

Artologic

vanmiegroet

in op de baan heb een dubbeltractie gezien.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Artologic

Niemand? :-(

Hela Kristof, stop eens met ons af te jagen ! [;)]
Ik heb ook nog geen foto gevonden in de boeken die ik heb tot nu toe.

Maar even dit, mocht je volgens het boekje willen rijden :
je moet rekening houden met de stelplaats van de locs (verbeter mij a.u.b. als ik fout zit !)
De proto 60 zaten vanaf de jaren ?70 definitief in St-Ghislain (fgh), behalve de blauwe 6005 natuurlijk.
Er waren geen 51ers in fgh.
Vanaf 1984 echter, stond fgh in voor het onderhoud van de 51ers van Tournai (fty).
Stel nu dat er toevallig een 51er uit fty uit GR kwam te fgh, net op het moment dat er een trein klaar stond met een proto 60.
Zou het dan niet kunnen dat de 51er van fty als voorspan gezet werd voor zijn testrit ?
Daar hebt U Uw combinatie. [8D]
Het is niet omdat er geen foto van bestaat, dat het nooit gebeurd is.
Maar een 51er van Hasselt icm een proto uit fgh, zou ik desgevallend niet doen ?!? [:o)]

Anders doe je toch gewoon je zin en laat je dit tweetal rijden op je baan. [:0] Het is Uw verbeelding ! [8)]
Ik heb dat zo-even ook even gedaan, en dat zal zeker niet de laatste keer zijn : prachtige combinatie ! [^]

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

in op de baan heb een dubbeltractie gezien.

Ruben, in welk nummer staat die foto, want daar ben ik nog niet in beginnen bladeren !

Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Artologic

Hey Rixke,

Ik jaag niemand af, ik probeer jullie wakker te houden [:D][:D][:D]. Het was eerder ook uit historisch oogpunt dat ik het graag zou willen weten, want ik doe het lekker toch [8D][:D][:D]. Maar geinformeerd zijn kan geen kwaad heh.

Maar t is toch niet omdat een stelplaats onderhoud doet aan locs, dat de locs altijd daar staan? Of heb ik dat dan verkeerd geleerd :p. De kans dat het met de 51 (eentje uit Schaarbeek) gebeurd is zal idd wel klein geweest zijn hahaha.

Maar t zou dus naast dat het mooi is op de baan, ook leuk zijn dat het in t echt eens is voorgekomen :-)

Mvg Kristof

Ps: heb je daar een filmpje van gemaakt ook dan? *kwijl kwijl*

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Artologic

Hey Rixke, heb je daar een filmpje van gemaakt ook dan? *kwijl kwijl*

Staat on-line : HIER
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Artologic