Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heris glaswagons

Gestart door Davy, 05 juni 2011, 11:48:31 AM

Davy

Hallo!! is er iemand die de nieuwe glaswagons (Saint Gobain) van Heris heeft gekocht!? het zijn mijn eerste wagons van Heris. nu op het eerste zicht zeer prachtig maar, er zitten zoveel fouten in. Om te beginnen al, de dozen zijn zo krap gemaakt dat de wagons doorbuigen als ze erin steken. dan van al de 5 wagons heb ik minstens ??n opstaptrede moeten terug lijmen. sommigen buffers waren niet mooi recht en de behuizing over het glas is zo fel onevenwijdig uit de gietmal gekomen. ??n wagon heeft een zwarte vlek van de beschrifting. en nu het ergste, van al de wagons schuuren al de binnenste wielen tegen de onderkant van de bodem. is dat een gewoonte van Heris?? ze kosten maar 22euro het stuk. mja toch. en terug gaan omwisselen heeft geen zin denk ik want waarschijnlijk hebben alle wagons van deze produktie zulke problemen. vind het echte zonde van zulke schoon modellen. zal het maar zelf in orde brengen zeker ;)

rixke rail

Hallo Davy, niet dat het veel zal helpen, maar ik heb hiervan de originele versies, van LSM dus nog.
Die doos bevat een uitneembaar gedeelte (boven de glaslading) en ze zijn ruim genoeg. Er is dus absoluut niks mis mee. Heris ziet de dingen blijkbaar anders.
In dit geval is goedkoop dus geen goede koop !
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Davy

dat wist ik niet dat LSM die ook had. mijn eerste keus gaat altyd naar LSM. mja nu heb ik ze en met wat werk krijg ik dat wel in orde. groeten Davy

B-Cargo

Heb de set ook gekocht, idd de wielen schuren wat tegen het chassis.. maar dat hebben die, verder prachtige, erstwagens van Cockerill Sambre/Gustave Bo?l van LSModels ook.. spijtig wel.