Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

HLE 23.80 # Z E B R A # Super boullette !

Gestart door FREMO e.V. - afd België, 10 oktober 2005, 18:11:06 PM

mark7758

#60
Even kleine correctie. De hobby loc's van marklin en trix komen ook uit China. Wordt door eigen managers gezegd.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

wisselstromer

#61
het model dat in Nurnber go pde beurs stond was ook zo "fout" gedrukt
ze moeten bij marklin dan toch zo ergens een plan gekregen hebbe nof er fotos van gezien hebeb nwant i kgeloof niet dat ze zo een domme fout make nzeker niet als je al de andere 23ers goed hebt gedrukt
maar ik kan me vergissen

mvg

wim de wisselstromer
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Rochevalien

#62
Ik denk persoonlijk dat dit soort fouten (bij Marklin ?n bij Roco) toe te schrijven zijn aan interne communicatiestoornissen en aan een slechte opvolging van het eindprodukt.De man,of vrouw die aan de bedrukkingsmachine staat weet waarchijnlijk niet of die nummers aan de linkse of de rechtse kant moeten staan en het zal ze waarschijnlijk nog (knack)worst wezen ook.Als ze er opstaan is het al lang goed.Het zelfde verhaal is waarschijnlijk waar bij Roco,de persoon die de buffers erin moeten steken heeft nog nooit van NMBS buffers gehoord en weet ook niet dat de vorige versie van de reeks 80 die w?l had.Ze hebben ook  al zoveel verschillende modellen ?n verschillende versies gezien. Dit soort van fratsen kan alleen dan vermeden worden als WIJ als kopers van ons laten horen en die missers niet meer aanschaffen.

Gerrit




rgp

#63
Dag,

Gerrit ik geef je gelijk, maar tegelijk stel ik ook vast dat sommigen op dit forum, hoe je het ook zegt, niet in staat zijn om iets te lezen.
Mark, lees eens mijn verhaal.  Als ze iemand misschien als voor een zeurkous aanzien, komt dat omdat ze andere voor gemakkelijke slachtoffers aanzien die alles kopen.
Dus in plaats van te blijven filosoferen, weerleg mijn argumenten en dan kunnen ve verder.

Roland

FREMO e.V. - afd België

#64
@ Mark7758  [|)]

Beste zeurkous [:p] , je langdradige en soms bij wijlen naast de kwestie [:(] antwoorden kunnen wij best missen.

Neem nu eens het klavier in de hand en antwoord eens duidelijk op de gestelde probleem.
Met een duidelijke stelling name. Dat zal ons beter helpen  .

Ik heb zo het gevoel, en ook de koud water vrees, dat jij iets gaande hebt met het desbetreffende merk die deze fout heeft gemaakt.

??n ding moet je ook toegeven, en dat is dat de invoerder van de oude ROCO, toch de koe bij de horens heeft genomen en de rest van de reeks terug gestuurd heeft naar de fabriek.
Anderzijds kan je ook niet ontloochenen dat een klein reeks fabrikant zoals L.S. Models, bijname dhr. Daniel Piron [^]  ook zijn fouten toegeeft en dat je steeds een vervangstuk kan aanvragen, dat steeds gratis ter beschikking wordt gesteld, en DAT VOOR ELK MODEL WAAROOK GEKOCHT IN EUROPA.

In moet dan ook Roland bijtreden;  Dus Nederlander beken nu eens kleur.

Mvg
Fremo e.V ? Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

tonycabus

#65
Ik denk dat Mark ook verduveld goed weet waarover hij praat.
Hij zit namelijk op de eerste rij...
Meer details hoeven niet, maar luister (of lees) goed naar zijn woorden!

Ik wilde even het volgende hieraan toevoegen, wel zeggen als jullie het niet met me eens zijn: Wie dan ook een Belgisch model maakt, als hij kleine foutjes maakt en het model is redelijk, en de prijs ook, dan kunnen we dat hebben. Kijk maar naar de 59 die niet echt op schaal is, of de 62 met verkeerde lichten. De 77 is mooi en ook niet duur. Of de 201, of de oude 16, die mooi zijn, maar door velen v??l te duur worden geacht voor bvb de rijkwaliteiten. Voor de rest echter modellen die optisch geslaagd zijn.
Maar in het geval van de 2380 kan men het moeilijk verteren daar het om een "kleine oplage" gaat aan een prijs die niet zo laag is, en dan mag je toch wel verwachten dat het model op zijn minst "korrekt" is. Wie die machine zo heeft weten rondrijden (zoals ik...) w??t vaak nog hoe ze eruit zag (veel modelspoorders zijn immers ook spoormannen!) en zal dat approximatieve niet goed vinden van een merk dat zich "nummer 1" durft te noemen.
Of heb ik het mis dus? Wilden de slimmerds uit G?ppingen misschien een "collectors item" ervan maken?[:D][:D][:D]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

mark7758

#66
Beste Fremo,
Al maak je hier een gigantische indruk. Schelden doen we niet.
En ik heb met niemand een zakelijke relatie. (Dus GEEN enkel merk)
En zeker MARKLIN niet.
Men doet iets om de prijs op te drijven.
Je heb gelijk dat er fouten in het model zitten. (Nu gelukkig?)
Maar je moet ook realistie's zijn en niet meer willen dan soms mogelijk is. En als je nu echt gelijk wil hebben.
Zorg dan dat er een keer een model uitkomt dat door jou gemaakt is.
En als die er is en niemand heeft commentaar. En het is voor een lage Prijs. Prima. Maar ik heb mijn twijfels.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Brunel

#67
Het is inderdaad een gedrocht die lok. Er zit een of andere rare sleper onder, de koppelingen zien er niet uit en de stroomafnemers hebben ook weinig met het voorbeeld te maken.
Ziet iemand nog een ander foutje?

Zeg Fremo, waarom vind jij je eigen berichten nou zo belangrijk, dat ze altijd in het blauw moeten?

rgp

#68
Dag,

Ik stel dus vast dat zowel Mark als Brunel niet kunnen of willen lezen.  Als je moeite hebt met fremo of met mij, doe dan eens de moeite om de argumenten van Tony te weerleggen.
En tenslotte nog iets: de hoeveelste versie is dat een 23 ?  En dan nog zo duur ?
Nee, ik denk dat de "fout" met opzet is gemaakt.  Binnen een paar maand brengen ze dan de juiste versie op de markt en wordt de eerste "verkeerde" versie een "collectorsitem" (Denk maar eens aan de 204 met een spiegelbeeld van het "neusembleem".
Moeten we er dan van uitgaan dat M?rklin eerder collectorsitem maakt dan modeltreinen, om zijn getaand imago financieel op te krikken ?

Roland

rgp

#69
Dag,

Nog even terzake.  Ik lees (1) (ben er niet op geabonneerd) niet enkel Belgische tijdschriften, maar ook ModellEisenbahner, Eisenbahn Magazin, Eisenbahn Journal, Eisenbahn Kurier, Loki, Eisenbahn Amateur, Eisenbahn Osterreich, Loco Revue, RMF, RailRevue.  En wat merk ik op: in die landen is men kritisch en zegt men zeer duidelijk welke standaard men voor een model wil; met als gevolg dat de invoerders rekening houden met de opmerkingen.  Maar in Vlaanderen zijn we nog steeds niet het niveau van "pataten, voetbal en duiven" ontgroeid en bij de eerste tegenwind doen we ons b***k vol.  Gewoon even dit item op TMM (2) bekijken en je ziet al veel meer eendracht.

(1) lezen is een groot woord. enkel de artikels die mij interesseren, waaronder de bespreking van loks.
(2) TMM: de Franstalige versie van Modelspoormagazine.

Roland

Brunel

#70
Wie kan hier nou niet lezen rgp?
Volgens mij gaan mijn berichten vooral over enige relativering.
Het is een vervelende fout van M?rklin, zeker. Ik vind alleen de reactie zwaar overdreven.
Knap hoor, dat je al die bladen kan doornemen. Maar vertel me eens, waar in die bladen is ooit van een boycot gesproken?

rgp

#71
Dag,

Wie niet kan lezen ? Jij !
Ik geef argumenten en wacht tevergeefs op weerleggingen.  In de plaats krijg ik je verhaal die geen weerleggingen, maar iets anders is.  Zo krijg je geen discussie, maar naast mekaar gepraat.

Boycot misschien niet, maar wel subtieler, in de trend van "de kwaliteit is niet aanwezig wat zulks model inzake prijs mag verwacht worden."
Anderzijds is een boycot ook niet echt nodig, omdat de tijdschriften daar VEEL SNELLER ONDER INVLOED VAN HUN LEZERS duidelijk laten merken dat ze zulke modellen niet aanvaarden.
In Europa zijn het enkel de Vlaamse modelbouwers en sommige Nederlandse die het minst kritisch zijn en zich wel alles zouden laten aansmeren uit schrik van niets meer te kunnen kopen.
A propos lees verder onder 2338, want de 2380 is niet de enige.

Roland

rgp

#72
Dag,

Brunel, met punt 1 en 2 ben ik akkoord, met 3 niet helemaal.  Er moet bijstaan " en die zoiets verdedigt".

Meningen ?  Lees mijn bericht van 16/10.  Van die invoerders.  dat zijn geen meningen, maar feiten.  En ik wacht nog op tegenfeiten.

Roland

Brunel

#73
U geeft geen argumenten rgp, maar een mening. Iemand met een andere mening kan volgens u niet lezen. Tja, dan houdt de discussie snel op.

Maar laten we eens kijken in hoeverre we het hier eens zijn.
1. M?rklin heeft een fout gemaakt, zeker.
2. Laat M?rklin weten, dat zoiets niet wordt gewaardeerd, prima.
3. Doe dat wel zakelijk. Met de toon die hier wordt gebruikt bereik je niets. Mee eens?
4. Ik lees in uw berichten dat iemand die toch die lok koopt, wel erg lage standaarden heeft. Daar ben ik het dus niet mee eens. Dat kunnen voortreffelijke modelbouwers zijn.

Een discussie over andere bladen, gaat al gauw over andere modellen. Laten we dat maar niet doen. Naar mijn ervaring zijn Duitsers echt niet kritischer dan Belgen.

ps Over invoerders heb ik het nooit gehad. Ik zou niet weten waarom ik daarop in moet gaan.

Brunel

#74
citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Brunel, sorry, maar dat heb ik niet geschreven !  Ik zeg alleen dat diegene die modellen aanvaarden aan de prijs die ze aangeboden worden met de huidige aanwezige fouten hun norm van "model" zeer laag stellen.  Ik maak er geen probleem van dat iemand zegt als het schoon is, een motor heeft en van ver op een trein gelijkt dat wil kopen.  Alleen zeggen dat je dan een model van een lokomtief hebt, dat is verkeerd


Wat staat hier dan?
Volgens mij kan ik prima lezen.