Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

BRUSSEL ZUID 29 MEI 2011

Gestart door railtravelmanager, 29 mei 2011, 22:16:38 PM

railtravelmanager

met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

ToThePoint

Kan u de link plaatsen naar dat kanaal ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

railtravelmanager

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Kan u de link plaatsen naar dat kanaal ?

[:)]voila hieronder

http://www.youtube.com/railtravelmanager

ofwel de link naar het filmpje van de 5515

http://youtu.be/1gZEu4Dmv70

Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

vanmiegroet

inderdaad een speciaal transport
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

bollen neus

Knap filmke en het moet niet altijd een ellenlange sleep zijn .[:)]

Ferre

Dit is een kraan van de hersporingsbrigade

hefvermogen 100T
merk Gottwald
bouwjaar 1983

er zijn er maar 2 in belgi?,

die op het filmpje is die van AT Schaerbeek, de 2de is gestationeerd in Charleroi.

Deze worden gebruikt bij ontsporingen, alsook het plaatsen van wissels of bruggen

probleempje ermee is dat ze oud zijn en herstellingen moeilijker en moeilijker worden, omdat de stukken niet meer te vinden zijn.
Hierdoor is eigenlijk het werken met deze kranen serieus onveilig geworden, soms moeten de veiligheden overbrugt worden omdat ze gewoon niet meer wilt !!
Als je die van Charleroi 1 nachtje in de regen laat staan, mag je vergeten dat ze smorgens wilt werken :-)

Havoc

citaat:
probleempje ermee is dat ze oud zijn en herstellingen moeilijker en moeilijker worden, omdat de stukken niet meer te vinden zijn.


Kan ik moeilijk geloven langs de ene kant en langs de andere kant toch weer niet. De mechanica dat moet toch peanuts zijn. electronica kan een ander paar mouwen zijn. Langs de andere kant zijn die dingen nu 30 jaar oud wat niet overdreven is, de plannen moeten toch nog bestaan (niet gezegd dat de nmbs slim genoeg geweest is om een set te vragen bij levering) en is de kennis van technieken van 30 jaar oud nog niet uitgestorven. En die zijn ook niet versleten van iedere dag 8h aan 1 stuk gebruikt te zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Ferre

Johan,

Dat dacht ik ook, toen ik bij de kraan van Charleroi stond, en ze me vertelden dat er die dag niets mee kon gebeuren, omdat ze in panne stond.
omdat ik dan toch niets beters te doen had (en betaald werd) vroeg ik hen wat het probleem juist was.

1 hydraulishe pomp was stuk, geen vervanging voor te vinden, dus moeten ze ergens zelf zo'n pomp zoeken/aanpassen ...

de kraan van schaarbeeck heeft ook zo iets leuks, het contragewicht van deze kraan kan gedraaid worden, kan zowel vast aan het chassis werken of aan de cabine, om deze aan de cabine te bevestigen kan je normaal gezien dit contragewicht draaien. Toen ik de mensen vroeg om dit eens te doen, laten we het contragewicht los, en draait vanzelf weg, en blijft hangen, als ik vraag hoe kan dit "ja dit werkt niet zo goed meer, en nu zit het vast" de vaste kraanmachinisten schieten te hulp en zeggen tegen mij (als veiligheidsopleider) kan je ff wegkijken ? ik weiger en zie ze met de steunpoten wippen om het contragewicht terug op z'n plaats krijgen !!! dit kan niet meer hersteld worden was de boodschap

1 ding heb ik geleerd, waar de logica stopt, daar begint de nmbs [:D]