Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Printen van wegwijzers e.d

Gestart door Peter, 26 mei 2011, 14:19:37 PM

Peter

Voor mijn in aanbouw zijnde baan heb ik heel wat wegwijzers e.d. van door mij ter plaatse gemaakte foto's via Photoshop verkleind en bijgewerkt. Die heb in inmiddels met mijn inktjet HP printer op satijnglans fotopapier afgedrukt. Tot zover geen enkel probleem.
Op mijn vorige baan had ik dit ook gedaan, waar heb ondervonden dat de kleuren na enige tijd toch verbleken. Is daar iets aan te doen? (ander papier, andere printer, beschermlaag???)

Van twee gebouwen heb ik ook een foto genomen en zou de reklame/wandschildering die erop staat willen afdrukken op decal papier. De achtergrond kleur van de ene is wit, de andere is geel. kan ik die achtergrond kleur wegwerken zodat er enkel een decal overblijft van het onderwerp zelf, zonder de achtergrondkleur
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Je kan ze beter bij een fotowinkel laten afdrukken. Dus alsof het gewone foto's zijn.
Heb ik ook eens gedaan van overweghekjes. Foto gemaakt en in Paint meerdere malen gekopi?erd op ??n afbeelding. Daarna als foto laten afdrukken (bij de HEMA in mijn geval).

Ik heb niet verkleind, maar door proefnemingen eerst bepaald op welke afstand de foto genomen moest worden om de afdruk direct op de juiste schaal te krijgen.

Gerolf

Er bestaat ook vernis met een UV-filter in. Bij een handelaar met kunstbenodigdheden te vinden [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Over de afdruk zelf ben ik tevreden. Ondanks de verkleining blijft de afbeelding heel scherp en duidelijk. Zie bv. op onderstaande foto het 'brug-klassificatiebord' welks je nog bijna overal in Duitsland aan bruggen en bruggetjes aantreft. (foto is wel iets te donker)

Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

Misschien iemand met zo'n klein fotoprintertje ?
Die drukken met 4 verschillende kleuren (op rol) op
dat fotopapier. Dit zijn net echte foto's en verkleuren
niet snel.
mvg,
Paul(ogic)