Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

CB Files

Gestart door C.B., 11 mei 2011, 14:42:30 PM

C.B.

Na een stille periode heb ik eindelijk terug zin gekregen om op het pad te gaan met fototoestel om leuke en interessante treinen te fotograferen in een mooi landschap met eventuele bijkomende info.
Het moet niet steeds werken aan de modeltreintafel zijn ... :D
en zolang ik de zege heb van mijn vriendin ... doe ik dit met plezier. :)

Het is normaal de bedoeling dat ik deze post regelmatig ga aanvullen , dus zou ik zeggen veel plezier ermee. :)

De zondagse Hupac trein 41554 Verona Quadrante Europa - Antwerpen DS Combinant rijdt door de velden tussen Berlaar en Lier.

Deze TRAXX momenteel verhuurd aan NS Highspeed is al een tijdje in Antwerpen Noord met als doel voor testritten met nieuwe software aan boord. (hier aan de Y Ekeren brug)

IFB trein 40342 Novara Boschetto - Zeebrugge Vorming rijdt door de S kurve in de regio van St. Bellefontaine op de Athus Meuse lijn.

IFB trein 40356 Milano Segrate - Ronet aan de noordelijke tunnel ingang van St. Bellefontaine.

Trein 44715 Antwerpen Noord - Bettembourg M rijdt de zuidelijke tunnelkant uit van St. Bellefontaine.
Alleen dat boompje (onbereikbaar) rechts op de foto was een grote boosdoener zodat ik niet veel bewegingsruimte had om deze foto te maken en dat de positie niet echt ideaal was.
Groetjes.
Claudio.

Durango

Kijk, mooie platen zijn dat.[:p]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

ERVIN

Mooi mooi Claudio , hopelijk mogen we hier nog veel meer van gaan genieten.[;)]

adrievans

Extra toevoeging voor je fotoapparatuur:een zaag.[:D]
Zonder gekheid,geweldig mooie platen.

vanmiegroet

als je bent geintresseerd in een onbekende lijn dicht bij mij zeg het maar.

C.B.

@ Durango

Ik blijf mijn best doen , dank je wel.

@ ERVIN

Ik heb wel serieuze kilometers gereden de laatste weken om foto's zoals deze te kunnen aanbieden.
Trouwens , wij moeten drinend nog eens afspreken. [;)]

@ adrievans

zelfs een zaag had hier niet geholpen[:D] - dat boompje stond nogal ongelukkig op de flank van de helling.

@ vanmiegroet

en welk lijntje bedoel je dan?
Groetjes.
Claudio.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door adrievans

In de jaren 70 toen in duitsland de laatste stoomloks reden,waren er fotografen met scharen bijlen en zagen in hun auto.
Op echt mooie plaatsen hakte men alles wat in de weg stond domweg om
Ook ladders (zelfs op de auto)waren vrij normaal

wim

Pol

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door adrievans

In de jaren 70 toen in duitsland de laatste stoomloks reden,waren er fotografen met scharen bijlen en zagen in hun auto.
Op echt mooie plaatsen hakte men alles wat in de weg stond domweg om
Ook ladders (zelfs op de auto)waren vrij normaal

wim

De woorden "milieu" en "ecologisch" waren toen ook nog niet uitgevonden h?! [:D][:D][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Re460

@ ERVIN

Ik heb wel serieuze kilometers gereden de laatste weken om foto's zoals deze te kunnen aanbieden.
Trouwens , wij moeten drinend nog eens afspreken. [;)]

Dan mag jij , voor mij althans, nog h??l veel kms blijven rijden om ons te kunnen laten genieten van al dat moois.[}:)]

En idd, het is weer veel te lang geleden dat wij mekaar nog eens gesproken hebben h? , toch nog maar eens tijd voor maken.[;)]

vanmiegroet

citaat:
Geplaatst door Re460

@

@ vanmiegroet

en welk lijntje bedoel je dan?

Als je eens tijd hebt moeten we eens afspreken voor lijn 57

C.B.

Ik heb nog enkele nieuwe foto's geplaatst:
Nogmaals eens naar de Gotthardbaan afgezakt.
(ik probeer nog zoveel mogelijk te gaan , alvorens de treinen de basistunnel gaan induiken binnen enkele jaren , en ze dus waarschijnlijk niet zoveel meer de berg over rijden.)

de rest van de foto's staan op de site onder de knop Gotthardbaan 2011.

Spooroperator TXL rijdt nog steeds over de Gotthard. Hier op de Stalvedrobrug in Airolo richting Gotthardtunnel.

Captrain Italia (CTI) heeft vervoer binnengehaald voor papier tussen Zweden en Itali?.
Deze worden gereden op de Gotthard met zwarte MRCE lok's.
Hier met de lege retourtrein en (hulp) lok's die mee terug komen om ledige ritten te besparen.

Ze rijden nog rond anno 2011. Groene Re6/6 lok's met ronde koplampen.
Hier te Lavorgo op de zuidkant van de Gotthard.

De zondagse "binnenlandse" Hupactrein blijft 1 van mijn favorieten.
Verschillende Italiaanse - , Zwitserse - en een heel deel Sch?ni's trailers.
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Binnenkort een algemeen beeld op de Athus Meuse lijn?
Hier nog maar eens een testrit op deze lijn ter hoogte aan de tunnel van Gedinne.
Let op het beplakte cijfer "5" van het motorstelnummer.[:D]

Groetjes.
Claudio.

C.B.

Een grote meevaller op 31 januari 2012 , want er lag al heel wat sneeuw in de Voerstreek op die dag en , ...
door een staking was de Hupac "Arcese" Shuttle blijven staan in Aachen West , waardoor deze eindelijk eens in
de dag gefotografeerd kon worden (rijdt enkel 's avonds in Belgi?) , en dan nog met een zeer propere 2833 als lok.
Hupac trein E 40552 Verona Quadrante Europa - Genk Goederen in het besneeuwde Gemmenich.
Groetjes.
Claudio.

Johnnytrein

Vanmiegroet,Als jij die lijn nummer kent is ze toch niet meer onbekend.[:I]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

C.B.

Afgelopen vrijdag een speciaal ritje naar Aachen West gedaan. :D

Ik op de Benelux TRAXX 2811 met daarachter NMBS 1852 - 1854 en SNCF 36025 - 36028.
De 2 Franse lok's gingen dienen voor een tentoonstelling in Italiƫ.
Aan de Gemmenicher tunnel (Duitse kant).

Ideetjes voor op een modeltreintafel? ...  ;)

Groetjes.
Claudio.