Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

IB-com met Marklin 6021

Gestart door gjvdz, 07 mei 2011, 10:40:11 AM

gjvdz

Hallo allemaal,
ik vraag me af of het mogenlijk is dat je een IB-com koppelt met een Marklin 6021 control unit, of verlies je dan je locfuncties?
Mvg Giel-Jan

INFO

Nee, is niet mogelijk, de IB-Com heeft geen I2C aansluitingen aan de zijkant.

Via het LocoNet is het ook geen optie, omdat de IB-Com dan als slave aangesloten moet worden. Deze 6021 met loconet adapter 63820 kan niet als slave worden gebruikt, en zal daardoor de master zijn, waarbij de adres beperkingen een rol gaan spelen en het aantal rijstappen.

Als je een handbediening zoekt voor de IB-Com is de IB-Control een mogelijkheid. Dat is een IB zonder booster

Alleen de waarheid ligt in het midden.

gjvdz

Enkel een IB-com en transfo in combinatie met de pc volstaan om een baan te besturen met Koploper?
Mvg Giel-Jan

gjvdz

Maar als ik een IB-control en IB-com combineer, betaal ik ong. even veel als een Ecos-centrale, wat zou dan de betere oplossing zijn?
Mvg Giel-Jan

Johan Poelmans

 

anne w

Bij een keuze tussen een IB en een Ecos moet je ook de rijeigenschappen van je loks in acht gaan nemen, IB heeft alleen
Motorola 14 stappen, Ecos heeft ook Motorola 28 stappen en M4 128 stappen.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

INFO

citaat:
Geplaatst door gjvdz

Enkel een IB-com en transfo in combinatie met de pc volstaan om een baan te besturen met Koploper?



Ja, maar wat is nu eigenlijk het probleem of wat is de vraag, wat wil je nu?
Alleen de waarheid ligt in het midden.

gjvdz

Wat is de combinatie met het meeste mogelijkheden?IB of Ecos?
Mvg Giel-Jan

anne w

Beste Giel/Jan,

De Ecos denk ik.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

gjvdz

ok?, als ik niet aan een 6051 geraak zal ik toch nog even moeten wachten tot we een Ecos kopen.
Mvg Giel-Jan

INFO

Giel-Jan,

Als het probleem is dat je niet aan een 6051 kunt geraken, dan zijn daar wel alternatieven voor. Al meerdere malen besproken alhier.

Wil je persoonlijk het naadje van de kous weten neem dan even via e-mail of PB contact met mij op.

Mvg
Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

gjvdz

Dat mailtje zou ik je maar al te graag sturen maar ik zou niet weten naar welk adres[:p]
Mvg Giel-Jan

Klaas Zondervan

Boven zijn bericht zie je icoontjes voor zijn profiel en zijn homepage.
Even op klikken en je ziet het vanzelf.

gjvdz

Je kan INFO niet mailen, dat icoontje ontbreekt.
Mvg Giel-Jan

INFO

Giel-Jan,

De hele wereld weet me te vinden en kan me mailen.
klik eens op het icoontje met het huisje en kijk daar eens.[;)]
Alleen de waarheid ligt in het midden.