trix-locs - lawaai ?!

Gestart door rixke rail, 02 mei 2011, 14:51:36 PM

rixke rail

Is het normaal dat deze locs (analoog),alsook Hamo en omgebouwde M's zoveel lawaai maken ? :0
Een geluidsfunctie lijkt mij overbodig, ze zijn zo luidruchting genoeg ! B)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Kees-Jan

Sommige wel. Afhankelijk van het type zijn er alternatieven en dat kan van compleet ander draaistel aandrijving tot tandwiel aanpassing.

Kees-Jan

Peter

De recentere modellen maken praktisch geen geluid. Mijn laatste aanwinst, de baureihe 491 Gl?serne zug, maakt geen geluid (behalve via de geluidsdecoder natuurlijk), en dit in tegenstelling tot mijn stomers baureihe 42.90 en baureihe 10, alhoewel we ook niet moeten overdrijven. Je kan er altijd een SB aandrijving inbouwen, iets wat ik in mijn baureihe 10 ga  doen (65,00 euro) en dat is een pak goedkoper dan de nieuwe Roco br. 10.
Met vriendelijke groeten
Peter

pabe

Inderdaad Peter,
ik heb uit pure frustratie[xx(] ook een SB ombouwset (90 Eurokes[B)])voor mijn blauwe Trix BR03 aangeschaft...  rijden met de originele aandrijving is redelijk te noemen, maar het geluid is gewoon verschrikkelijk - moest je dat 87 x versterken dan denk ik dat de 1/1 versie minder lawaai maakte[:D].

Spoorse,  Paul

rixke rail

Okee, dank je wel, iedereen, voor de uitleg ! [^]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN