Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Nieuw baanplan

Gestart door ERMAL, 23 april 2011, 23:58:55 PM


Dirky

Meningen verschillen, hier alvast mijn commentaar:
Voor mij veel te druk en te weinig ruimte voor scenery! Verder zie ik dat je in 1 enkel bocht van 10cm naar 20cm hoogte gaat. Dat is te steil!

gjvdz

Ik vind het een mooi plan, zeker de schaduwstations zijn indrukwekkend, al zou ik ook iets doen aan het te steile spoor linksboven. Ook zou ik in het depot misschien 1 of 2 sporen schrappen, om het een beetje minder druk te maken, dit is mijn mening en als ik zie wat voor lengte je baan gaat hebben lijkt dit me een fantastisch project waar je veel werk maar ook heel veel plezier aan gaat beleven.
De lengte van het station is iets waar velen enkel van kunnen dromen[:)]
Veel succes ermee!
Mvg Giel-Jan

Kees-Jan

Je Kanaal met spoorbrug zit boven je industriesporen kwa hoogte! Nu loopt je kanaal straks leeg op je industriesporen of zie ik dat verkeerd?

Verder sluit ik me aan bij wat Dirky zegt: Less is more.

Kees-Jan

doomslu

Baanplannen, getekend met puzzelstukjes ontbreken volgens mij een ziel. Het is allemaal niet vlot, zonder overgangsbogen. Nochtans heb je een indrukwekkende ruimte en een goed basisidee, met ruime stations.
Naar mijn gevoel is die lus linksboven niet mooi.

Ik weet het, het is makkelijk commentaar geven... [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERMAL

Bedankt voor alle suggesties.[:)]
Ik zit natuurlijk vast aan Marklin-systeem en tevens aan C-rails die niet onmiddellijk veel creativiteit toelaten. Overgangsbogen zijn bv niet te realiseren. Er ontbreken trouwens nog veel andere interessante spoorelementen in het gamma, zoals slanke Engelse wissels of slanke gebogen wissels. Misschien een aandachtspunt voor Marklin... K-rails hebben iets meer mogelijkheden, maar vallen wat tegen door de opzichtige middengeleider in vergelijking met de C-rails, naar mijn mening, zodat het gauw een tandradbaan lijkt.
Hierbij enkele aanpassingen in functie van jullie suggesties: depot iets geschrapt (less is more).
De linkerboog zal deels aan het zicht onttrokken worden, want ik ben van plan om daar een locomotiefloods te bouwen. De helling is zwakker voorzien door de doorgaande sporen al vanaf de aftakking tot het depot te laten stijgen, wat een zacht talud zal geven tegenover de sporen van het depot.
Het kanaal zal enkel kop van een kanaal zijn, zodat daar nog ruimte is voor heel wat industrie-scenery.
Hierbij aangepast plan. Als jullie nog opmerkingen hebben, hoor ik ze graag.

mvg
ERMAL
 

René

Het is vooral wat je zelf wil. Voor veel lange rijdende treinen is het een mooi plan. Voor de makers en verkopers van rails en wissels is het een prachtplan.
Persoonlijk denk ik "minder (rails) is meer".

Als je veel rails wil gebruiken zou ik er eerder voor gaan een groot rangeerterrein te maken.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

gjvdz

Dit is natuurlijk persoonlijke mening, ik vind het een mooi baanplan met toch wel wat mogelijkheden.
Mvg Giel-Jan

Havoc

Enkele bedenkingen:
- in je depot kan je niet rangeren zonder op de hoofdlijn te komen. Dat is een beetje in tegenspraak met het idee dat er lange slepen in je station stoppen.
- de wisselverbinding die je eruit haalt maakt het er niet beter op, want nu kan je enkel in je depot door de hoofdlijn te kruisen of achteruit te rijden (als je links rijdt natuurlijk).
- in schaduwstation 1 snap ik de bedoeling van de doodlopende sporen niet goed. Als je links rijdt dan kan je daar enkel op door achteruit te rijden op je hoofdlijn.
- zijn de opstelsporen in schaduwstation 1 nog te bereiken? (135cm diep en 10cm hoog)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ERMAL

Inderdaad...
Depot is moeilijk te bereiken geworden door supprimeren van de wissel. Ik kan de wissel eventueel behouden en een parallelspoor aan het hoofdspoor behouden, maar dan mee in de helling steken, zodat depot te bereiken valt zonder zware maneuvers op het hoofdspoor.
De bedoeling van schaduwstation 3 is om korte treinstellen heen en terug diensten te laten verzekeren tot aan het station.
Schaduwstation 2 moet ruimte geven voor de lange slepen. De doodlopende sporen in schaduwstation 2 geven ruimte voor enkele korte slepen, die minder gebruikt zullen worden en enkel occasioneel achterwaarts moeten 'geparkeerd' worden.
De bereikbaarheid van schaduwstation 2 is inderdaad belangrijk. De ruimte is ook langs achter te bereiken (waar de hoogte +20 cm is) en langs de voorkant. Eventueel kan ik nog ruimte cre?ren langs de kopse einden van het schaduwstation 2 langs onder.

Bedankt voor de tips.
mvg
ERMAL
 

M@rco

Ermal,

Kun je overal rond je tafel heen lopen?
Anders moet je wel hele lange armen hebben [8D]
Verder een interessant baanplan maar wel erg veel rails ... maar das mijn mening.

M@rco.

ERMAL

Bedankt voor alle suggesties, waarmee ik aan de slag kan.
Binnenkort misschien een nieuw draadje onder 'ooit zal het klaar zijn'.

Mvg
ERMAL