Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Fietsen langs lijn 17

Gestart door Jurgen, 19 maart 2011, 17:53:09 PM

Jurgen

Op zondag 6 maart ben ik lijn 17 onveilig gaan maken. Vanaf Aarschot vertrokken tot Diest en vanaf daar begint lijn 17.
Het verslag url="http://fietssporen.webs.com/lijn17.htm"hier/url.


Aan het station van Tessenderlo stond er echter een paaltje en ik weet niet zeker waarvoor het dient. Is dit om de overweglichten te bedienen of heeft het een andere functie?

IMGhttp://i4.photobucket.com/albums/y118/Jurgen_VG/Fietspad%20lijn%2017/100_6532.jpg/IMG
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vanmiegroet

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

rixke rail

Jurgen, die "P" verwijst naar een "Pedaal" aan de rails, om de overwegen in werking te stellen.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

Eric, bedankt voor de info.

Bestaat er ergens een site waar ik zulke dingen kan terugvinden? Ik heb al eens gezocht via Google en Wikipedia, maar ik kan alleen maar iets over de snelheidsbeperkingen en de lichtseinen terugvinden.
In je archieven vind ik ook niet meteen iets terug.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Eric, bedankt voor de info.

Bestaat er ergens een site waar ik zulke dingen kan terugvinden? Ik heb al eens gezocht via Google en Wikipedia, maar ik kan alleen maar iets over de snelheidsbeperkingen en de lichtseinen terugvinden.
In je archieven vind ik ook niet meteen iets terug.

Als je niets tegen het Frans heb, als je niet bang ben van het aantal bladzijden, kan je misschien ergens terecht op mijn site [:D]

Deel Documentatie ;
- SNCB-NMBS ;
-- R?glement g?n?ral de la signalisation ;
--- Fascicule I - Signaux ;
---- Titre III - Signaux fixes - 1?re partie (1951), blz 157 (opgelet : zwaar document [;)] )


Jurgen

Amai, Patrick, daar ga ik toch even mee bezig zijn hoor. Je parle fran?ais avec des cheveux en lezen heb'k nooit graag gedaan, dat gaat dus worstelen worden.
Maar ik werk in een school en heb dus veel vrije tijd. Het zal me dus wel lukken. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.