Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

servo vs standaard wisselaandrijving

Gestart door scalefreak1, 12 maart 2011, 13:23:27 PM

scalefreak1

Sja de prijs [:D]
Momenteel heb ik nog niets maar als ik alles optel dan komen we toch al op een 1000? en dan heb ik maar 2 treinen (goedkope van piko om onderandere eens een decoder in te bouwen enzo)voor wat uit te proberen
,1 uhlenbrock servodecoder met relais met 4 servo's , 1 uhlenbrock wisseldecoder voor de seinen 2 transfo's en 4 seintjes maar wel al bijgerekend (ondervoorbehoud)80 m spoor .en een intellibox basic
Een hobby kost geld en ik ga nu alles wat uitproberen en dan zien we verder wat we verder aanschaffen zoals wissels en treinen.
Dus de rede van mijn soms wel dom overkomende vragen zijn meer om direct goed materiaal te kopen.
2keer iets kopen zal duurder zijn dan onmiddelijk het goede materiaal.
Ik ben niet gierig maar eerder voorzichtigen let in het begin liever even op want voor je het weet smijt je der zo 5000 euro tegenaan

groeten Tom

jakeman

De OC32 print van Van Perlo Elektrotechniek is zo gemaakt dat men er 32 servo's mee aan kan sturen, maar je kan er ook heel goed leds en verlichting uitgebreid mee aansturen. Er zit een handig programmaatje bij waarmee je alles heel goed en precies in kunt stellen. De print is relatief goedkoop, vanaf 60 euro maar je kan er dus zoals gezegd 32 servo's mee aansturen. Ik had eerst de Uhlenbrock servodecoders maar heb ze via internet verkocht en ben de OC 32 nu aan het inbouwen in mijn baan. De print en nog veel meer kan je vinden via http://dinamo.vanperlo.net/ en je kan de bouw van mijn baan ook volgen  via http://forum.3rail.nl/index.php?topic=23739.200
Ik ga op dit forum ook een leuk draadje openen over de bouw van m'n baan!
Groeten en succes
Jake

bellejt

ik heb hier de Hoffman aandrijvingen zitten.Werken zoals servo's maar verbruiken niets in rusttoestand.Ik gebruik zelfs de gewone K83 (of compatible) om ze aan te sturen.JE moet wel een klein overgangsschakelingetje bouwen.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door bellejt

ik heb hier de Hoffman aandrijvingen zitten.Werken zoals servo's ....
Mechanisch gezien werken ze ongeveer op dezelfde manier, maar elektrisch is de aansturing toch heel anders.