Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Fietsen langs lijn 141

Gestart door Jurgen, 10 maart 2011, 21:16:05 PM

Jurgen

De rit zelf is al in september vorig jaar gemaakt, maar ik heb alles vandaag pas online gezet. De goesting om alles op het internet te zwieren was er nooit. :D

Misschien dat ik de lijn binnenkort nog een keertje doe, maar dan tot Nivelles. Eind vorig jaar was men al bezig om het fietspad door te trekken.

Voorlopig blijft het dus bij de sectie Court-Saint-Etienne - Genappe.
Enjoy url="http://fietssporen.webs.com/lijn141.htm"hier/url!


Heeft iemand trouwens info over de industrie aansluiting waarover ik het heb in het fotoverslag? Op internet heb ik niets kunnen terugvinden behalve dan dat er ooit een houtverwerkend bedrijf naast de spoorlijn lag.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vanmiegroet

#1
mooie reportage
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jurgen

#2
Niemand die meer info kan geven over een houtverwerkend (volgens wat ik gevonden heb) bedrijf ter hoogte van M?rivaux?

Naast lijn 141 liggen de rails nog altijd naar dit bedrijf, maar ze zijn dus wel volledig overwoekerd.

Alle info is welkom!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

#3
Laat ons toch effkes tijd om te zoeken [:D]

In een Offici?le verzameling der tarieven, Bundel II, Afstanden van toepassing, juli 1950, heb ik het volgende gevonden voor Court-Saint-Etienne :

  • Henricot, 3e raccordement
  • Taburiaux J.


In Idem, mei 1931 :

  • Puits P?rier

Jurgen

#4
citaat:
Geplaatst door dgrr57

Laat ons toch effkes tijd om te zoeken [:D]



Tja, 't is maar dat ik al 3 spoorlijnen achter sta. [:D]

In het info zoeken en online plaatsen kruipt soms meer tijd dan om het traject af te fietsen en de foto's te nemen.


Met de namen die je trouwens opgegeven hebt heb ik wel gevonden waar de sporen naartoe leidden. Het was blijkbaar de fabriek De Broux die een distilleerderij, een papiermolen en een houtzagerij uitbaatten.
Ik zat er dus niet ver naast met mijn houtverwerkend bedrijf, maar het was wel een ruim begrip om op het eindeloze internet iets terug te vinden. Je hebt me dus echt geholpen. Dank u wel! [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.