Nieuws:

Nu in MSM 253 PRAKTIJK: Een portaalkraan voor Sophan Industrie * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, deel 6: een lading steenkolen * Zijn oude grasmatten nog bruikbaar? * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 1

Hoofdmenu

Decals op treinen

Gestart door marktegrotenhuis, 07 maart 2011, 11:00:47 AM

marktegrotenhuis

Hallo allemaal,

Ik weet dat het ongewoon is, maar ik houd ervan om de kleurstelling van treinen iets interessanter te maken.
Daarom wil ik graag het volgende weten
Zijn er nog meer mensen die dat doen?

Ik ben zelf bezig met het opleuken van mijn Thalys basisset van Mehano. Ik heb nu langs de overgang van de rode dakrand naar de grijze zijwand een goudkleurige streep zitten. Ook heb ik bij het middelste raam van de bakken een rood schuin vlak zitten.

Ik kan hier geen foto toevoegen dus ik kan het niet laten zien.

Groeten Mark

marktegrotenhuis

Hier de foto's van mijn aangepaste Thalys:

Gerolf

Modelspoorders die hun eigen kleurstelling maken zie je hier niet zo vaak. In Groot-Brittani? en de USA zie je dat vaker. Ik vind het best leuk.
Met decals werken doen er hier verschillende, maar meestal om hun model te verbeteren naar een bestaand voorbeeld.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railman56

hier zitten inderdaad maar enkele die hun modellen wat bijwerken met fantasielijnen, misschien dat zij U nog zullen antwoorden maar vertel alvast hoe jij dit doe. wat voor soort decals, zelf gemaakt?
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

ERVIN

Ikzelf zou het ook h??l graag willen en kunnen , maar daar zijn speciale printers voor nodig en die zijn h??l erg moeilijk te vinden en als je er ??ntje kan gevonden krijgen zijn ze meestal erg duur.

Maar je resultaat ziet er erg goed uit.[;)]

marktegrotenhuis

Bedankt voor de leuke reacties.

De decals die ik er op heb zitten zijn niet zelf gemaakt.
De gouden rand komt van een (soort van) rolletje hobby tape van 3 mm breed, dat ik toevallig nog had liggen. Ik heb geen idee waar dat te krijgen is.

De rode vlakken bestaan uit twee delen. Dit zijn paralellogramme delen van stickers van mijn laatste stagebedrijf. Toevallig hadden die ongeveer dezelfde kleur als de Thalys.

Vanwege dat laatste is het maar goed dat ik maar een vierdelige Thalys heb, omdat ik anders niet genoeg van die donkerrode banen kan maken op elk tussenrijtuig.

Op de vraag hoe ik het doe kan ik heel snel antwoord geven:
Gewoon met de hand er op plakken zonder hulpmiddelen en zonder af te tekenen waar ze moeten komen.

Ik hoop dat ik hiermee voorlopig genoeg informatie heb gegeven.

TreinTeLaat

dat ziet er een mooie en unieke Thalys uit ! :)

marktegrotenhuis

Er komen meer foto's aan!

ERVIN

Laat maar komen , hoe meer, hoe liever.[;)]

2012

is er hier iemand die decals kan maken eigelijk ? zit met idee om mijne 63 te herschilderen zoals diene blauwe infrabel lok, maar zou dan enkele decals nodig hebben he ... iemand die weet hoe en waar ?

Paulogic

bij Rees-Cees misschien ???
Hij doet wonderen met verf en decals. Zie maar MSM 105.
Dat zijn artikelen die blijven plakken (letterlijk [:D])
mvg,
Paul(ogic)

marktegrotenhuis

Hallo, hier meer foto's van mijn Thalys.
Ik heb nu een zijde van de hele trein af en ben net begonnen aan de andere zijde.

marktegrotenhuis

Waarom kan ik geen foto's van Flickr hier plaatsen?
Ik kan wel de link plaatsen maar ik wil graag de afbeelding zelf hierin zetten.
Hoe moet dat?

ERVIN

Mark ,je zal het met photobucket moeten proberen vrees ik.
Flickr gaat wel , maar dan krijg je alles te zien wat je op die site hebt staan.

marktegrotenhuis

Ok?. Ik zal dat eens proberen.
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Mark ,je zal het met photobucket moeten proberen vrees ik.
Flickr gaat wel , maar dan krijg je alles te zien wat je op die site hebt staan.