Brossel reeks 551

Gestart door Peter, 23 september 2005, 11:49:23 AM

Peter

Al jaren heb ik een half afgewerkte Brossel staan. Dit was toendertijd een bouwdoos van Keyser.Ook heb ik er nog een ongebouwde staan die ik met een setje van Paul Bellon wou ombouwen naar een model van de dienst ES.
Het probleem zit in de aandrijving. Dat verd... ding is met geen macht aan het fatsoenlijk rijden te krijgen. Nu heb ik eens gehoord dat je het onderstel (mits geringe verbouwing) zou kunnen wisselen met een van een franse lok (Roco?)
Heeft iemand zo'n verbouwing al gedaan en over welk onderstel is er sprake ? De wielen zijn namelijk van zeer geringe doormeter.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

diesels

#1
citaat:
Geplaatst door Peter

Al jaren heb ik een half afgewerkte Brossel staan. Dit was toendertijd een bouwdoos van Keyser.Ook heb ik er nog een ongebouwde staan die ik met een setje van Paul Bellon wou ombouwen naar een model van de dienst ES.
Het probleem zit in de aandrijving. Dat verd... ding is met geen macht aan het fatsoenlijk rijden te krijgen. Nu heb ik eens gehoord dat je het onderstel (mits geringe verbouwing) zou kunnen wisselen met een van een franse lok (Roco?)
Heeft iemand zo'n verbouwing al gedaan en over welk onderstel is er sprake ? De wielen zijn namelijk van zeer geringe doormeter.
Peter



Hoi,

Mail even naar d.beumer@groesbeek.nl (Davy Beumer), die heeft dat gedaan (met een onderstel van een SNCF Y zoveel rangeerloc van Roco)

groeten Sicco

n/a

#2
Hello,

The Diesel shunting type Y8000 of Roco Ref 43475 is a good choice for the kit Keyser 551.
Phil. [;)]

matti

#3

           Deze Roco Y8000 is inderdaad een goede keuze . De asafstand komt vrij goed overeen met de kleine brossel . Die orininele keizer aandrijving is inderdaad niks waard [xx(]. Bij beide modellen die ik er van heb zijn zelfs de wielen gaan roesten, nog nooit meegemaakt [:(!].

 [8]

Peter

#4
Inderdaad Matti,
Roestende wielen is een van de oorzaken van slecht rijden, maar ook de overbrenging en de starre ophanging van de wielen deugen niet.
Zal een moeten zoeken naar zo'n onderstel van Roco.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

tonycabus

#5
Vooral omdat dat lokje een gecompenseerde as heeft!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Rochevalien

#6
Voor de geintresseerden, er staat een kleine brossel met een omgebouwd Roco chassis te kijk in mijn foto-emmer ://
http://photobucket.com/albums/a179/Rochevalien///

Gerrit

Break302

#7
Dag Gerit

Kan je misschien even zeggen wat de bedoeling is van dat schouwtje , dat is me nog niet eerder opgevallen op een 551 !
Misschien een machinist met koude voeten ? [:D]



Jos

Rochevalien

#8
citaat:
Geplaatst door Break302

Dag Gerit

Kan je misschien even zeggen wat de bedoeling is van dat schouwtje , dat is me nog niet eerder opgevallen op een 551 !
Misschien een machinist met koude voeten ? [:D]

Nee hoor,gewoon een machinist met een bijberoep als frituuruitbater![;)][;)]]


Jos


tonycabus

#9
Ik heb zo'n schouwke er ook nooit op zien staan, en God weet hoeveel keer ik Hasselt-Landen met zo'n ding heb "gedaan" in mijn kindertijd...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

#10
Of hadden die Brosselkes de bijnaam "FRITKOT" misschien? [:D]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)