Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Decoder-probleem!!

Gestart door ERVIN, 03 maart 2011, 22:21:40 PM

ERVIN

Vandaag reden er hier twee 77ers in treinschakeling over mijn baan , toen plots ??n loc er genoeg van had , hij viel gewoon stil maar zijn lichten deden het nog.
Toen ik hem op het prog.spoor zette om te zien of alles nog in orde was gaf mijn TC een kortsluiting aan.
Ik heb toen de decoder uit de 77er gehaalt , een hele onderneming , en heb de decoder eens in een andere loc gestoken , deze loc rijdt wel met deze decoder maar nu branden de lichten niet meer , op het prog. spoor geeft hij telkens weer een korstsluit-melding in mijn TC.
Het gaat hier om een ESU V3.0 , is deze naar de vaantjes of weet er iemand wat hier aan de hand is??:I
Het is de eerste keer dat zoiets gebeurt hier, er is niets verandert aan de instellingen en de loc had vandaag al heel wat kms op de teller staan.:(

Paulogic

Volgens uw situering zou ik durven stellen dat de loc een
intern probleem heeft en kortsluiting heeft veroorzaakt waardoor
de LocPilot de geest heeft gegeven. Dat hij het nog doet in een
andere loc lijkt dan wel weer bizar, temeer daar hij op het PS
ook een kortsluiting genereert.

Heb je geen andere decoder liggen om eens in die 77 te steken...
wel met het risico dat die er ook doorvliegt natuurlijk.

T'is maar een idee...[?]
mvg,
Paul(ogic)

conducteur

Ik denk aan enkele oorzaken:
Kapotte drivers voor de motor door het rijden in dubbeltractie. (??n zal altijd een beetje gewicht van de andere moeten meesleuren)-> te hoge stroom-decoder kapot (ik weet echt totaal niet of dit echt praktisch mogelijk is)
Gezien het ESU-decoders zijn denk ik eerder aan een softwarematige fout...
Probeer eens een Lenz Silver+ of Zimo. (zimo nog nooit in handen gehad, Lenz wel, van beiden zeer goede commentaren)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ERVIN

Bedankt voor het meedenken mannen, ondertussen is de " bewuste" 77er hier al terug aan het rijden , maar dan wel met een andere decoder.

@Conducteur , ik heb nog nooit problemen gehad met het rijden in tractie , tot .... vandaag , maar of het nu lag dat ze in tractie aan het rijden waren??????[:I]

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Bedankt voor het meedenken mannen, ondertussen is de " bewuste" 77er hier al terug aan het rijden , maar dan wel met een andere decoder.

@Conducteur , ik heb nog nooit problemen gehad met het rijden in tractie , tot .... vandaag , maar of het nu lag dat ze in tractie aan het rijden waren??????[:I]



Heb je de loc ineens een onderhoud gegeven ?
Nazicht koolborstels cq motor ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ratje

Misschien ook proberen voor een reset te doen op de decoder zelf. Had het van de week ook voor een cv verkeerd en loc weigerde nog verdere dienst.
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor

OMC

Een probleem op de decoder zelf? Oververhit ofzo?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

krispy

hoi erwin

heb ge een esu lok prog box ?

indien ja zou ik de firmware is opnieuw opladen en dan opnieuw testen

Ik heb dat hier ook ne keer gehad met ne sound decoder , plots niks meer , in een andere lok gestoken , van hetzelfde

De firmware is opnieuw gedownload en opnieuw geprogrameerd en tot op heden geen probleem meer mee gehad .
Soms kan de electronica het wel eens laten afweten zodat de Flash die erop zit ne stoot krijft en gegevens verliest.
Dit is meestal te herstellen door herprog van deze flash ( is iest dat ik hier op het bedrijf ook dikwijls ondervindt bij herstellingen )

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ERVIN

@Krispy , nee een Prog. box heb ik niet , maar vandaag eens een reset proberen van de decoder, mss helpt dat h???[:I]
Ik hou jullie op de hoogte.[;)]

EDIT : net een reset proberen te doen , maar ook dat lukt niet , TC geeft constant kortsluiting aan , ik vrees dat hier niets meer aan te doen is??[:(]