Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

mijn nieuwe baan

Gestart door geert190380, 01 maart 2011, 15:54:42 PM

geert190380



hey heeft er iemand hier en voorkeur voor wa denken julie ?

Michiel

Als ik zou moeten kiezen, zou het B zijn. Maar dan wel met ruimte voor perrons, en de perronsporen in een ruime vloeiende boog.

Maar nogmaals, Geert, heb je dit draadje eens aandacht doorgelezen, en de tips gezien? We willen je graag advies en feedback geven. Maar je geeft niet veel blijk van er iets mee te doen. Wat vind je eigelijk van de gegeven tips?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

geert190380

citaat:
Geplaatst door Michiel

Als ik zou moeten kiezen, zou het B zijn. Maar dan wel met ruimte voor perrons, en de perronsporen in een ruime vloeiende boog.

Maar nogmaals, Geert, heb je dit draadje eens aandacht doorgelezen, en de tips gezien? We willen je graag advies en feedback geven. Maar je geeft niet veel blijk van er iets mee te doen. Wat vind je eigelijk van de gegeven tips?



hey ik vind de tip heel goe en doe mijn best om ze toe te passen maar het prog da ik gebruik is wel zeer juist met de maten en daarmee da ik er meer met experimenteer . ik weet en echt mega baan ga ik niet kunnen plaatsen maar wil echt wel en groot station en dan dacht ik er stad naast te maken en het laatste deel dacht ik dan en gebergte te makken da zou toch kunnen gaan of denken juli er anders over ?

conducteur

A, H en I zijn plannen die ik zeker nooit zou bouwen. Maar toch zou ik zoals Michiel voor B gaan, voorzie perronruimte tussen de sporen. En vooral: met weinig sporen kun je vaak ook mooie dingen doen, minder is meer zegt men dan. Kijk eens op http://www.treinbaanrian.be/html/modelbaan.html voor mijn sporenplan
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Geert,

Bon, ik snap dat je een groot station wenst. Jij bent baas. Dan zou ik je toch nog 1 advies willen geven: stoei eens met flexible sporen. Probeer eens je station in een ruime boog van linksonder naar rechtboven te laten lopen. In een ruime boog, met ruimte voor perrons.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

geert190380

citaat:
Geplaatst door Michiel

Geert,

Bon, ik snap dat je een groot station wenst. Jij bent baas. Dan zou ik je toch nog 1 advies willen geven: stoei eens met flexible sporen. Probeer eens je station in een ruime boog van linksonder naar rechtboven te laten lopen. In een ruime boog, met ruimte voor perrons.




hey michiel er is 1 klein prob ik heb heel veel spoor zo veel spoor da ik nogmaal niets moet kopen maar het is c rail van marklin da is spoor met onderbeding . dus kan dan niet met zo flexible sporen werken .

Michiel

Ik zou die sporen dat je hebt liggen gebruiken voor schaduwstation en overdekte delen. Kan je voor de zichtbare delen geen spoorsoort gebruiken met een flex-variant? Sorry dat ik de vraag zo vaag stel, maar mijn kennis van H0 en vooral M?rklin is erg beperkt. [:I]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

geert190380

citaat:
Geplaatst door Michiel

Ik zou die sporen dat je hebt liggen gebruiken voor schaduwstation en overdekte delen. Kan je voor de zichtbare delen geen spoorsoort gebruiken met een flex-variant? Sorry dat ik de vraag zo vaag stel, maar mijn kennis van H0 en vooral M?rklin is erg beperkt. [:I]




hey ik heb zo veel spoor da ik zelf nog over heb en c rail is geen flex- variant wel in m rail of k rail maar ja wa moet ik doen met mijn c rail dan en tweede prob is da ik nog maar en klein bedrag over heb voor bv mijn wissels te digitaliseren dus zit en beetje vast he :)

Gerolf

(een deel van) je C-rails verkopen en flexibele K-rails in de plaats?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw