Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

RailKees

De set die ik van Nick overgenomen heb en in een ander kleurtje gekwast heb:

OUIGO I11 coaches by Rail-Kees by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

OUIGO I11 coaches by Rail-Kees by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

OUIGO I11 coach by Rail-Kees by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

mvg

Kees-Jan
Meer van mijn b(r)ouwsels zijn te vinden alhier:
https://instagram.com/railkees
https://www.flickr.com/photos/29897166@N06/

itchy

Dit Belgisch juweeltje van Treinshop Olaerts is eindelijk toegevoegd aan de collectie, o.a. gekend van de meest legendarische treinsamenstelling ooit. 
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Rangeerduivel

Citaat van: itchy op 15 januari 2025, 10:20:34 AMDit Belgisch juweeltje van Treinshop Olaerts is eindelijk toegevoegd aan de collectie,
Hopelijk er ene gekozen met decoder want het is geen sinecure om open en dicht te doen, deze loc.
Verder rijdt hij mooi, maar hou de koperen wielen proper!

;)

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 15 januari 2025, 12:38:43 PM
Citaat van: itchy op 15 januari 2025, 10:20:34 AMDit Belgisch juweeltje van Treinshop Olaerts is eindelijk toegevoegd aan de collectie,
Hopelijk er ene gekozen met decoder want het is geen sinecure om open en dicht te doen, deze loc.

;)

idd geen cadeau om die open en dicht te doen. Die trapjes zijn snel weer weg uit hun plek.
Nu moest hier toch open om die lichten apart schakelbaar te maken en 3e wit te laten werken. Maar ben blij dat ie terug dicht is  :D
Greetz

Thommy

nmbssncb

Deze locomotief 1503 heeft net zoals zijn broertjes 150001 en 1501 geen antislipbandjes.  De "wielband" is wel enigszins ruw gemaakt om slippen tegen te gaan.
Willy

Metpetergaathetbeter

Is deze gekocht aan normale of gesoldeerde prijs(je hoeft die niet vermelden)?

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 januari 2025, 19:17:12 PMIs deze gekocht aan normale of gesoldeerde prijs(je hoeft die niet vermelden)?
Daar is toch niks aan....prijs is prijs!
Ik heb die 1503 DC van mij 2 jaar geleden in de winkel bij Olaerts 90€ betaald...

@sncbnmbs
mijn loc reed daardoor na een paar maanden niet meer, wielbanden kompleet beslagen...
Ik heb ze "opgeblonken" met een glasvezelstift en rijdt nu als de beste.
Ook zonder ASB's kan hij een behoorlijke sleep (10x) I6 aan.

;)

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 17 januari 2025, 09:18:49 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 januari 2025, 19:17:12 PMIs deze gekocht aan normale of gesoldeerde prijs(je hoeft die niet vermelden)?
Daar is toch niks aan....prijs is prijs!
Ik heb die 1503 DC van mij 2 jaar geleden in de winkel bij Olaerts 90€ betaald...

@sncbnmbs
mijn loc reed daardoor na een paar maanden niet meer, wielbanden kompleet beslagen...
Ik heb ze "opgeblonken" met een glasvezelstift en rijdt nu als de beste.
Ook zonder ASB's kan hij een behoorlijke sleep (10x) I6 aan.

;)

Ik heb die jaren geleden op een beurs gekocht en was toen ook ong. die prijs. Direct decoder door hen laten inpluggen werd toen 125euro ofzo. Na paar jaar toen ik zelf wat meer vertrouwd was met decoders en lichten aansturen boel open getrokken om wit en rood apart te schakelen en dan nog maar die 3e witte erbij te droppen.
Denk dat niemand die loc uberhaupt nog volle pot koopt dag van vandaag. Iedere beurs staat die in "solden" waar ik ga. Was ook gewoon jammer dat op het moment dat zij die uitbrachten LSM net ook die uitbracht.
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

Ik heb 2 LSModels weliswaar wat duurder betaald ;)

janieburton

Citaat van: itchy op 15 januari 2025, 10:20:34 AMDit Belgisch juweeltje van Treinshop Olaerts is eindelijk toegevoegd aan de collectie, o.a. gekend van de meest legendarische treinsamenstelling ooit.

Mooi!
Een legendarische loc.

Citaat van: Rangeerduivel op 15 januari 2025, 12:38:43 PM

;)

Buiten Märklin en Trix waar je de vijs uitdraait en de kap er gewoon afneemt is er bij mijn weten geen enkel ander merk waarvan de kap zonder "gepruts" van het chassis af gaat en zonder dat zelfde "gepruts" er terug kan worden op gezet.

Brossel

Citaat van: janieburton op 19 januari 2025, 14:52:43 PMBuiten Märklin en Trix waar je de vijs uitdraait en de kap er gewoon afneemt is er bij mijn weten geen enkel ander merk waarvan de kap zonder "gepruts" van het chassis af gaat en zonder dat zelfde "gepruts" er terug kan worden op gezet.

Toch hoef je niet 'ver' te kijken hoor; neem bijvoorbeeld Van Biervliet met haar 55ers en CFL 1800-en: ook daar zit de kap gewoon met een paar vijsjes vast. Superhandig!  ;)

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Rangeerduivel

Citaat van: janieburton op 19 januari 2025, 14:52:43 PMBuiten Märklin en Trix waar je de vijs uitdraait en de kap er gewoon afneemt is er bij mijn weten geen enkel ander merk waarvan de kap zonder "gepruts" van het chassis af gaat en zonder dat zelfde "gepruts" er terug kan worden op gezet.

Even wat verder kijken Janie....
De meeste loc's van Roco trek je met de vingernagels onderaan open en het chassis "valt" er uit...gemakkelijker kan niet!

;)

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 19 januari 2025, 17:01:19 PM

Even wat verder kijken Janie....
De meeste loc's van Roco trek je met de vingernagels onderaan open en het chassis "valt" er uit...gemakkelijker kan niet!

;)

zelfs bij m'n LSM oer HLE18's valt dat goed mee, vergelijkbaar met Roco. Piko's vallen ook goed mee. Roco idd gewoon tandstokers/cocktailprikkertjes er tussen en hop eruit.
Die Olaerts is een vreemde eend in de bijt.
Greetz

Thommy

janieburton

Thommy, Rangeerduivel, Brossel,ea

Jullie heb en gelijk maar "met een vingernagel, tandestokers, cocktailprikkers, enz... de kap open trekken" valt onder "gepruts" voor mij.(persoonlijke mening)

Ik heb een LSM en ja die kap gaat wel gemakkelijk(er) eraf dan bijv. Roco ea maar moeilijker dan bij Märklin/Trix.