Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Kabelspaghetti

Gestart door Nozomi Shinkansen, 23 februari 2011, 01:29:57 AM

Nozomi Shinkansen

Goedeavond,

Ik heb 2 (Maerklin) C-rail 3-weg wissels met aandrijving (4 servos totaal). Deze worden digitaal aangestuurd met een K83 decoder box. Dit werkt zonder probleem.  Echter dit zijn 14(4x3 voor de servos + 2 voeding) kleurige kabels, die niet echt mooi+warrig ogen. Mijn baan staat op de vlakke bodem, zijn er oplossingen om die kabels 'te camoufleren' ?

dank, Marc

OMC

Hallo Marc,

Heb je geen mogelijkheid om die kabels vlak onder de houten platen weg te moffelen en herkenbaar te maken met kleine etiketjes? Ordelijker maken kan altijd met kabelbinders van bij de elektrozaak of een systeem bedenken waarbij de kabels hun weg volgen naar de voedingsbron of schakelsysteem.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Klaas Zondervan

Ik vraag me af hoe je servo's aanstuurt met een k83.
Dat kan helemaal niet.

Nozomi Shinkansen

Euhh. Jawel hoor. Central Station 2 met op keyboard 3-wegwissel. (Je kan geen wisseldecoders in de wissel steken wegens geen plaats dus het enige alternatief is de K83 decoder.

uit Marklin c-gleis_kataloginfo.pdf
pag. 276
>>>
24630 Dreiwegweiche
...
Zwei Electroantriebe 74490 und Weichenlaternernen 74470
nachr?stbar. Digital-Betrieb mit Decoder 60830 m?glich.
<<<
Mijn 2 ontkoppelrails (zie lagerstaand draadje) werken ook foutloos met de K83 : 60830 ...?

groeten, Marc



dgrr57

Maar dat zijn geen servo's [:)]

Nozomi Shinkansen

Ok ? Wisselaandrijving = niet servo =niet 74490 ? Afin, de wissels werken. Het gaat over de kabels die onzichtbaar moeten worden.

Marc


INFO

citaat:
Geplaatst door Nozomi Shinkansen

Goedeavond,

Mijn baan staat op de vlakke bodem, zijn er oplossingen om die kabels 'te camoufleren' ?

dank, Marc



Wat dacht je van de onderzijde van de plaat??
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Kusttrein28

Als je niet onder de baan kan, leg ze dan vast boven op de baan en camoufleer het met mos, gras, straten, huisjes,...

Eventueel ook deels onder de rails, ik zie dat je C-rails hebt.
HO Marklin digitaal met CENTRAL STATION 2
K-rails (en enkele verborgen M-rails)
(DB, SBB en NMBS)
Forummen is geven en nemen!

ToThePoint

Als je "bodem" van hout is, de kabels niet langs onder kan wegwerken.
Je beschikt over een bovenfrees ? Dan kan je in het hout naast het spoor een kabelgoot frezen en deze in het hout wegwerken.

Ik heb een bovenfrees, je profiel bevat weinig info. Ik ben in Zwijndrecht, als het niet te ver is en niet al te veel werk kan ik even wat tijd vrijmaken.
Je kan het ook huren, maar een bovenfrees heeft de bijnaam " vingerendief ". Het is een heel gevaarlijk machien als je niet weet hoe ermee te werken.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Nozomi Shinkansen

Hartelijk dank voor het aanbod maar de bodem is van steen en daarin gaan frezen is wat te veel van het goede. Maar ik denk dat ik, na lezen van de idee?n hier het volgende ga proberen. Daar ik geen tafel heb om mijn baan op te plaatsen (de baan moet onder omstandigheden plaats ruimen voor andere dingen), ga ik het goedkoopste laminaatparket in de Brico halen (5? per m2), plaats deze op rubberen voetjes en kan zo inderdaad de kabels  onderdoor 'wegmoffelen'. De baan is dan ook mooi afbreekbaar moest het nodig zijn.

ratje

Op laminaat? Kan je dan niet beter met styrodur werken? Is stevig als je een onderbasis hebt en heel eenvoudig bewerkbaar.

Groetjes Steve
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor